torsdag 10 februari 2011

Förbaskade väder!

Förra vintern bloggades det så mycket om skottning och snö... I år bloggas det nog mer om hur ombytligt vädret är, eller vad tycker ni? Igår var det hyfsat här, lite sol tror jag allt det var. Idag vräker det där jäkla vita ner från himmelen igen... Den ende som är glad är hunden...

I natt skrämde Buddha mig ordentligt! Jag drömde en riktig mardröm om spindlar och andra äckliga saker med mer än fyra ben, dessa krälade på mig och jag hade naturligtvis panik även i drömmen. Plötsligt hoppar Buddha upp och landar mitt på min mage, HJÄLP EN JÄTTESKALBAGGE! Jag for upp som en sprattelgubbe! Buddha blev sketans rädd, han flög upp på alla fyra innan han for med raketens fart ut ur sovrummet! Så det kan bli...

Idag ska jag nog inte göra mer än att hämta ett paket på den så kallade posten. Mitt tangentbort har fått total-dille på bokstaven "F". Man kan liksom inte ha f i ALLA ord! Därör köptes det ett nytt tangentbord, hittade ett sketans billigt på CDON. Snart slipper jag sitta och ta bort alla jäkla "F" i det jag har skrivit. Så nu vet ni varför ni kanske har fått konstiga kommentarer från mig, jag har alltså inte tittat för långt ner i tablettburken :-)

10 kommentarer:

Madlar sa...

Ta det försiktigt när du ska till posten, ska bli oväder idag.

Rosenvante sa...

Här har det inte startat ännu, men det kommer nog under dagen. Just nu glimtar solen igenom de grå molnen.

Jag är glad att det inte är snöskottning som gäller, isen är nog tycker jag.
Ta det försiktigt ner till posten nu.

Gafflan sa...

Igår sol och torra fina vägar utan snö...idag har vi SNÖ! Nä, gillar´t inte!
Ta det vackert när du ska ut D:
Kram

tankar från mitt fönster sa...

Hej igen Renée! Jag har gjort en ny blogg. Hoppas det ska bli ett ngt annorlunda tema.
Hälsa, dikter, sjukdom, blommor m.m.
Jag är alltså följare till Din blogg igen!
dagens kram

Angelica sa...

Ååååååååh tusen grattiskramar från oss här nere!!! Jag har inte alls suttit vid datorn och har knappt hunnit med bloggen, men här kommer ett lite försent grattis och hoppas att du hade en härlig dag! Varken du eller jag verkar vara så där jätteförtjusta i att bli äldre så vi skippar väl det, hahha!!!!

Ha en underbar torsdag!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Ancan sa...

Jag går fortfarnde här och väntar på den förvarnade snön...
Hoppas den inte kommer, jag tänker hursomhelst ta vovvarna ut på en sakta rekriationsrunda i min skog idag .

Anonym sa...

Jag är så oerhört trött på denna snö. De sägs på radion att det kan bli flera decimeter med snö idag. Min Dotter och hennes man ska åka till Stockholm och hämta barnen idag eller i kväll. De ska bila mellan Uppsala och Stockholm. Jag hoppas det ska gå bra för dem. Barnen har varit hos sina Fastrar. Jag skulle behöva ta mig ut en liten stund, Men jag vet inte om jag orkar. Har haft magsjuka så jag får se hur det blir.
Vad Buddha har blivit stor. Och han är en riktig sötnos. Om jag inte vore allergisk så skulle jag skaffa mig en kissemiss jag också. Men nu är det som det är.
Ha en skön Dag och dröm inte en massa obehagligheter om stora skalbaggar och spindlar.
Fniss Fniss.
Kram
Margit(maxelonia)

Shamrock sa...

Man kan ju få hjärtsnörp för mindre - en skalbagge stor som en katt! Och mitt i natten!

Ulrika sa...

FÖr mycket av det goda är ganska bra, men för mycket av F är helt av ogodo.

Konstig mening, jag är inte hög jag heller men jag bjussar på denna märkliga mening iaf.

Ha en god natt utan mardrömmar.

bokhyllan sa...

Lääääskigt med mardrömmar.
Önskar dig en fin helg! Kram.