fredag 11 februari 2011

Dagen då "F" blev som vanligt igen!

Det kom ett paket, eller brev som det stod på försändelsen. "Brevet är för stort för att delas ut" stod det... Jag är hemma varenda dag så RING PÅ DÖRREN! Vissa brevbärare gör faktiskt detta men det kanske inte var den vanlige just denna dag. Att "gå" till posten är ju lite besvärligt ibland, speciellt igår när jag fick köra rullen nästan mitt i vägen för att det var så mycket snö överallt!

Ja, ja... "Brevet" hämtade jag och så här såg det ut:

Inuti brevet fanns då denna:

Nu jäklar ska det inte bli en massa "F" mer! Nu åkte alla dessa gamla bokstäver åt skogen och fram med dom nya, snygga, fungerande!

Idag är det fredag! Nu slipper jag att gå upp tidigt på jättelänge! Ungarna har nämligen sportlov nästa vecka. Så skönt ska det bli... Inte för att vi ska göra så där jättemycket mer än bara umgås, fast det kanske är det som är själva huvudsaken? Jag är glad att jag är hemma alltid för jag för så mycket tid med mitt barn. Det är lycka det... 

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Sportlov!? Gud det har jag glömt bort, det har ju mina barn med snart. Måste fixa så att det finns mat hemma...

Rosenvante sa...

Ja, visst är det lycka mitt i eländet att få ha tid med sina barn.
Claudia sa när jag berättade att jag skulle vara sjukskriven i 6 veckor: Åh så mysigt, komma hem och nån är hemma och så få hembakade bullar till mellis och slippa vara ensam, det har jag ju aldrig fått. Hm, hon förstod nog inte riktigt, men hemma är jag ju, fast hembakade bullar? nej det fixar jag inte just nu. Men där ser man hur hon uppfattat sin uppväxt.

Cecilia sa...

Jag har ju inte svårt för att gå ut och har postutlämning nära men min postis är gullig med att hänga saker på dörrhandtaget. Det skulle ju kunna bli stulet men knappast som vi bor med portkod och nästan bara pensionärer i trappuppgången.
Gott att du kan skriva alla bokstäver i lagom mängd nu!

bokhyllan sa...

Kul att de "nya" bokstäverna har kommit.
Visst är det skönt när sportlovet kommer!
Ha det gott! Kram till dig.

Anonym sa...

Hej Renée! Va kul att Ditt tangentbord har kommit.
Det finns nästan inget som är värre än när Datorn inte fungerar.
Min Dator fungerar urdåligt på min mailadress. Vet inte riktigt vad det är som felar. Börjar fundera på att byta Mail. Få se hur jag gör.
Här är vi nästan insnöade. Fick öppna fönsterna försiktigt och fösa undan snön. Balkongrutorna vågar jag inte öppna så det får räcka med fönsterna.
Ha en bra dag
Kram
Margit(maxeloia)

Tantaluran sa...

Tur jag inte har sportlov! (se min blogg)

Snäckskalsdalen. sa...

Nya bokstäver är bra.
Jag har också ett paket att hämta idag, har beställt en extern hårddisk vilket alla säger att man behöver när man endast har laptop. Mycket med det "datiska"!
Att du har tid med Emmy är bland det lyxigaste ett barn kan få vara med om, det är jag så säker på, så, tänk vad hon kan minnas tillbaka alla fina stunder ni har ihop. Det är Lycka, det.
Kramar, stora, snöiga, stormiga och kalla!!!

Madeleineslife sa...

Ja det finns ju sina fördelar at vara hemma jämt! Det gäller att vända det tråkiga till det positiva ;)

Kramis