torsdag 3 februari 2011

En grå dag...

En grå dag med inslag av blåst mötte mig när jag gick ut idag. Inte något favoritväder med andra ord... Halt var det oxå... Ni vet när det är is och isen har smält lite och det ligger ett lager med vatten över isen = livsfara! Ibland är det tur att man sitterf ner och har hjul under sig!

Idag blir det en väldigt lugn dag. Inte för att jag vill utan för att kroppen protesterar efter två dagars åkande till staden. Det kostar att ha roligt... Det kostar till och med att ha tråkigt ibland har jag märkt! Hoppas att solen skiner på någon av er alla idag för här är den inte! JAG VILL HA VÅR NU JUH!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här hos mig är det inte någon sol. Mulet och disigt och drygt 3 grader varmt ute. Jag längtar också till våren när alla blommor börjar att slå ut. Men vi får säkert vänta ett tag till innan det blir vår.
Kram
Margit(maxelonia)

Helena sa...

Solen skiner hos oss, + 8 grader. Men lika halt som hos dig, så ut går jag inte. Skickar lite sol genom bloggen...

Snäckskalsdalen. sa...

Solen den finns bakom molnen som är gulvita idag, dvs inte mörkgrå, alltid något, hoppas det blåser åt ditt håll så att du får lite ljus!

Rosenvante sa...

Fy så trist. Här skiner solen men det blåser så det hörs i huset. Isgata är det utanför också, så jag har fortfarande inte vågat mig ut.
Du får ta en lugn dag i soffan och gosa lite med djuren idag så du vilar upp dig lite.

conny sa...

Jag har gjort pannkakor, så solen syns inte genom pannkaksoset. :D