onsdag 2 februari 2011

Bara Buddha...

Igår tog jag lite bilder på Buddha som jag nu lägger ut här. Han var lite trött och låg still, då får man passa på att fota! Här sitter han brevid dataskärmen!

Vad tror ni, har han fin profil?

Han har iallafall jäkligt ljusblå ögon...


Detta fotot tycker jag är lite häftigt! Han ligger ju så konstigt med benen!

Idag har Buddha lyckats med konststycket att göra så en penna for in i skrivaren... Bra gjort eller? Hur lyckades han med det? Jag fattade ingenting...

Idag får de små djuren vara ensamma igen för matte ska förlusta sig i den stora staden! Jag ska äta lunch med min ledsagare Marie. Det ska bli skoj för hon är även en av mina bästa vänner. När jag jobbade så jobbade vi ihop en del nätter. Marie jobbar ju kvar så på detta sätt får jag veta lite skvaller, hehe! Nä skämt åsido, jag vill däremot veta så alla mår bra eller om någon har slutat.

När jag slutade jobba trodde nog de flesta att jag skulle sakna jobbet. Det gör jag faktiskt inte konstigt nog. Anledningen är nog att jag jobbade i så många år och mådde så dåligt. Det var helt enkelt bara skönt att slippa eländet. Jag hade ju inte direkt något val för mina ben bara gav upp en dag. Jag kunde alltså inte jobba även om jag hade velat.

Nu ska ni inte missförstå mig, jag VILL jobba men jag vill inte jobba i detta skick. Önskan vore att vara frisk naturligtvis men nu är det inte så och då är det bättre att friska personer jobbar istället!
Jag är inte bra på att jobba, jag är bra på att bara vara...

8 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Jag bara njuter av de fina bilderna :)
Det du skriver om att jobba är mycket tänkvärt.
Kram Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Buddha är bland det sötaste jag sett i kattväg och hans ögon är så fina och profilen helt perfekt och pälsen så fin, så fin.
Det man önskar allra mest är ju att man får vara frisk och jag tycker du verkar hantera din sjukdom så fint. Du är säkert jätteledsen på det allt som oftast men du gör ju saker hela tiden och verkar ha ett riktigt gott liv i alla fall. Sådant är beundransvärt tycker jag!
Kramar

Helena sa...

Buddha ser stolt ut när han poserar för kameran. Han kanske får en godbit för jobbet?
Ha det trevligt idag ni 2 damer, hoppas lunchen är riktigt god.

tankar från mitt fönster sa...

Verkligen fina bilder. Han har vuxit till sig, Buddha! DEt blir mycket fotande fram genom åren. Men detär roligast då de fortfarande växer. Kul att fara till stán o äta lunch.
Ta hand om dig!
kram

Tantaluran sa...

Man nästan KÄNNER hur mjuk han är!

Rosenvante sa...

Jättefina kort på kissen.
Hoppas du får en trevlig stund i staden och mycket skvaller. :)

Shamrock sa...

Ha det så kul. Djuren klarar sig nog utan dig ett tag - men du kanske ska täcka över skrivaren så att inget annat hamnar där

monica sa...

Buddha är så jättefin,,Partisk,,nääää,,hi hi,,,
Hans ögonfärg kommer säkert att mörkna lite med tiden,,,både mamma och pappa katt har bra ögonfärg! Han ser ut att ha en bra profil,,,han växer ju så mycket nu, och han kommer ändras fram och tillbaka, ibland supertypad och ibland "slyngelranglig",,precis som det ska vara!!!
Men det viktigaste, han är en snäll gospropp,,alltid!!! Även om kroppen inte alltid hänger med när man är kattunge = )
Pussa om lillkillen ordentligt!