måndag 24 januari 2011

Vad jag gör när katten sover...

Visst är jag duktig? Jag hann göra färdigt halva när kissen sov! Det är ett tunt garn och grova stickor så det går fort som attan. Har redan börjat på framstycket och jag vägde nystanet efter att bakstycket var färdigt, vågen visade 61 gram kvar. Bakstycket väger bara 39 gram! Till en tröja går det bara åt 2 nystan.

Detta pysslade jag alltså med igår när katten sov. Igår sov han rätt så mycket nämligen, ibland gör de ju det... Jag sov en sväng jag oxå faktiskt. Jag hoppas verkligen att vårkänslorna ska komma snart så denna jäkla trötthet mattas av lite. Har era vårkänslor kommit än?

Här har ni dagens status på Gibsons sår: 

Det börjar dra ihop sig nu och jag får hålla koll så det inte kommer in en massa skit i såren. Numera ligger han ju på den sidan oxå och jag får plocka bort en massa hår ur såren varenda dag! En aning äckligt är det men nu ser man ju att det håller på att växa ihop iallafall. Dock kommer det säkert att ta ett par veckor till. Det kommer att bli skönt den dagen då det är läkt...

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jösses, du racer stickar, och det ser ut att bli jättefint.
Tur att Gibson läker så pass bra, men det tar lite tid och är lite jobbigt, eller hur, stackars Gibson.
Och nej inte ett uns av vårkänslor har jag märkt av utan jag är bara trött och har huvudvärk mest var dag....och idag ligger dimman som ett tjockt kallt täcke över hela allt ute....burrr....

bakom berget sa...

Jädrans vilken fart du har när du stickar. Det ser jättefint ut.
Skönt att det har läkt så fint, Gibsons sår. Hoppas du har fått ordning på grannens skuld.
Ha en bra dag! Kram Åsa.

Sunna sa...

vad duktig du är som får ihop en tröja så snabbt, jag sover alltid med en av mina katter, det är en sån vana att jag kan inte somna annars, hon verkar likadan för hon väntar i min säng på kvällen

tankar från mitt fönster sa...

Vackra färger o så kul det verkar att sticka. Det blir en fin tröja till våren! Här är inte vårlikt alls: grått, halkigt och brun sörja. Har nyss ätit lunch efter hemkomsten o funderar på att gå i ide hela eftermiddagen o samla krafter till i morgon. Läsa/sova, får se vilket.
Ha en skön dag o ta hand om dotter, katt och Gibson!
kram

Ancan sa...

Vilka underbara färger du valt till tröjan.
Det kommer säkert att bli en riktig "glad-tröja" som min dotter sa om färggranna kläder när hon var liten.

Anonym sa...

ALOE VERA!!!!! Har du fått dina pengar??

Kramis//Marie

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Finns även massa andra tävlingar
Så passa på att gå in på min blogg och anmäl dig:)

Kicki & Jörgen sa...

Vad duktig du är med stickningen. Jag fick en sån där sticktanke igår, kanske skulle börja, men ajg tror inte mina handleder klarar det.

Vad bra att det börjar dra ihop sig. Stackars stackars vovve.

matte sa...

Härliga färger! kul med projekt som går undan tycker jag.

En häxa på Vift sa...

Snyggt jobbat och verkligen härliga färger! Me like! :)

Skönt att Gibsons sår läker ialla fall, tyckte så synd om honom när han hade det som värst. Ja, dig med, vet ju hur mycket man lider som djurägare när älsklingarna inte mår bra. :)