tisdag 4 januari 2011

På tal om hår...

Eller hur ska jag säga? Kanske att jag idag faktiskt har kunnat vara bara JAG utan att ha dessa jävla människor surrandes i mitt huvud! Så skönt, det hjälpte verkligen att ha pratat med Agria om saken. Trodde faktiskt inte att de hjälpte till med sådana saker...

Idag har det bara varit lugnt läge... Lite mer snö håller på att trilla sakta utanför just nu... Tvättmaskinen har fått sig en omgång men den största omgången fick tumlaren... En granne och jag har tagit våra kloka hjärnor och slagit ihop dom till ett "städa-tumlaren-NU-tillstånd". Roligt när man kan hjälpas åt! Fattar ni vad SKIT det fastnar i den? Här i huset finns 11 lägenheter varav fyra av oss har husdjur. Det är alltså fyra hundar och fyra katter... Det blir hår som heter duga...

På tal om hår... De nya (hundbett-personerna) fattar inte hur man gör när man bor i lägenhet... Vad tycker ni, städar man inte bort alla hundhår man lämnar efter sig? Två gånger har jag nu fått städa efter dom. Förra gången vad bägge maskinerna fulla med hår (själv är jag så "redig" så jag kör dom tomma innan jag lämnar över till nästa) och idag så var hela torkrummet fullt... Nästa gång jag ser dom så ska inte jag hålla käften, det kan jag lova! Att man glömmer EN gång kan jag förlåta men när det alltid dräller med hår överallt, det går nog ingen med på i huset... De verkar inte ta ansvar för något i deras liv...

Nu kom de in i min hjärna igen... Nu går jag å lägger mig, bums!

5 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

just därför var det väldans skönt att skaffa egen tvättmaskin och slippa dela tvättstuga med allt folk i huset. :)

Daniel sa...

Skälla upp ordentligt!

bakom berget sa...

God morgon! Fy fasen va jobbigt att ha såna där människor i sin närhet. Att dessutom behöva ha med dom att göra, är ju inte lätt. Hoppas att du får dina pengar snart så att du kan glömma att dessa personer finns överhuvud taget.
Jag kan inte låta bli att tycka väldigt synd om deras djur. Man undrar ju hur dom har det?
Jag har oxå haft såna där problem med grannar som inte skötte sina hundar. Jag mådde illa av det dygnet runt så att jag höll på att bli riktigt sjuk faktiskt.
En dag rann det över i huvet på mig och jag gav dom en utskällning som hette duga. DET HJÄLPTE! Nu fungerar det som det ska. Vi till och med både hälsar på varann och pratar lite ibland. Det visade sig att det var inteligensen som inte riktigt var där den skulle........
Hoppas du får en bra dag i alla fall. Tänk på dig själv och försök att inte låta dessa människor förstra ditt humör.
Varm kram från Åsa.

Annanann sa...

Du får kolla noga på listan, så du slipper ha tvätt-tid direkt efter dem! Om de inte sköter sig och dessutom inte lyssnar så är det väl värden som ska ta i med hårdhandskarna mot dem?

Rut-Knut-Tjut sa...

Det är hemskt de som inte städar efter sig i offentliga tvättstugor. De borde bli avstängda om de inte kan plocka bort hår och ludd. Så det så.