söndag 30 januari 2011

Nu är det officiellt!

Imorse låg jag länge och kelade med mina djur. Har jag bara tid så är det något jag ofta och gärna gör. Är Emmy hemma så blir det även kill på hennes rygg oxå!

Idag låg jag på magen med Gibson på golvet och Buddha brevid mig. Buddha satt och tittade på min hand som killade Gibson på sidan. Plötsligt hoppar han ner och går under Gibsons huvud för att lägga sig tillrätta nära, nära Gibsons mage. Gibson tittar på honom och ger honom en slick i örat innan han lägger ner sitt huvud. Buddha borrade ner sitt huvud i Gibsons päls och man såg hur han mös!

Själv vågade jag knappast andas av glädje, nu är det alltså officiellt, mina djur är numera riktiga vänner!

11 kommentarer:

Agneta sa...

Mysigt det låter! Så himla gosigt.

Cecilia sa...

Så härligt! Säkert jätteviktigt med mysstunderna med dig; de inser båda att du är flockledaren och att de är varandras flockpolare. Typ.

ime sa...

Gud vad gulligt! Djur är kloka och ibland mindre kloka. Var hos veterinären i veckan och fick hjälp med min ena katts päls, hon har svår päls att sköta så vi fick ta bort mycket och när vi kom hem... trodde en av dom andra katterna att det var en NY katt... hon såg ju inte ut som innan... Och då måste man morra och fräsa på den stackars nyrakade katten.

bokhyllan sa...

Härligt!

Rosenvante sa...

Åh, så mysigt.

Madlar sa...

Skönt, det är ju alltid lite pirrigt när man tar hem en ny familjemedlem hur de "gamla" ska gilla läget.

Anonym sa...

Det låter ju helt underbart. Jag tycker jag ser dem båda tillsammans.
Ha en skön Söndag.
Margit(maxelonia)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är ju så gulligt så det finns knappt! Lycka!
Tänk vad mysigt ni har det, alla fyra! Det är väl det som är livskvalitet, det!
Kramar

Anonym sa...

Så skoj! Så gulligt det måste ha sett jut, med slicket och sen när de låg tättinpå varann.
Hulda

monica sa...

Precis så mysigt som det bara ska vara!!! Vad skönt att de nu är sådana goa vänner,,, Trygghet!!!
Visst är det härligt med djur,,,de berikar!
Kram på er!
Pussa Buddha från Gammelmatte = )

Pinglan sa...

Mys!!