lördag 1 januari 2011

Kattmat eller hundmat?

Man kan ju tycka att kissemissen ska gilla kattmaten, den är ju liksom gjord för just katter...

Buddha är dock så exemplariskt uppfostrad så han tar naturligtvis en bit ur Gibsons matskål... Man måste smaka på allt innan man kan säga att det är äckligt!

Så nu har Buddha ätit upp en hel pylla med hundmat... Tror ändå att han föredrar sin egna mat...

Han är oxå så exemplarisk så han försökte skriva ett eget inlägg här men jag kunde inte tyda kattspråk...

8 kommentarer:

Shamrock sa...

God fortsättning! Jag tycker att de flesta katter verkar föredra hundmat

Unknown sa...

Han är så söt den lille parveln. Go fortsättning till dig, din dotter, Buddha och Gibson!
Kram

Cecilia sa...

Vad säger Gibson om en matgäst i hans skål? Brukar inte sådant vara känsligt, djur emellan?

Anonym sa...

God Fortsättning till Er Alla.
Det är inte klokt va söt kattungen är.
Har Gibson och Buddha nosat på varandra något?
Jag skickar många nyårskramar till er alla.
margit (maxelonia)

S sa...

Min hund år kattmat minns jag, men att det är tvärtom också?
Hoppas Gibson förlät kattrackaren sen! ;)

God fortsättning på det nya året,
Kram

En häxa på Vift sa...

Många katter gillar hundmat, enda kruxet är att det är för näringsfattigt för en katt så en katt ska inte äta enbart hundmat vilket blir lite orättvist då hundar utan problem kan leva gott på kattmat.
Nåja, min lillebebis är så förtjust i hundens mat att han äter upp allt om jag inte ställer undan skålen torrfodret står på svällning.

Anonym sa...

En förskolelärare berättade en gång om en harmsen unge som frågade: Hur många gånger måste man smaka på gröna ärtor innan man vet att de är äckliga?

Hedvig sa...

Hej!

Hittade precis hit till din trevliga blogg. Här tittar jag gärna in igen! :)

Fantastiskt söt kisse!

Ha en fin dag!