onsdag 1 december 2010

Jag tror jag dör så kallt!

Jag bor i Småland. Här borde det vara varmare än vad det är längst upp i norra Sverige men ack nej...

MINUS 24 GRADER var det i morse...

Gibson skuttar på som vanligt men lille taxen Egon ville inte gå idag... Trots vinterjackan han har på sig så var det för kallt. Han stannade och lyfte tassarna hela tiden... Vi gick absolut ingen lång runda (hade varit djurplågeri!), bara runt husen men det räckte för honom. Gibson dök ner i snön och fattade nog inte alls varför Egon stannade hela tiden...

Själv frös jag bara lite, lite. Det finns ju bara dåliga kläder eller hur! Har man hund så brukar man ha bra kläder med tanke på att man får ge sig ut hur jäkligt det än är. Idag gick jag (hade jag suttit i rullen hade jag frusit knäna av mig!) men lite frös jag om rumpan faktiskt (där och ingen annanstans, märkligt!).

Ikväll ska vi ha stickcafé och det är ju passande en sådan här dag eller hur!

18 kommentarer:

Agneta sa...

Oj. Oj, vad kallt! Brrrrr!

Gafflan sa...

Fy tusan så kallt!

bakom berget sa...

Hej min vän! Jag tror nog att du har det rätt mysigt i ditt kök oxå. Å så vet du....allt syns ju inte på bilderna. hi hi hi...
Va kul det låter med stickkafè. Vad stickar du för nåt nu? Jag har massor av ideèr men ingen energi att sätta igång med nåt. Det får bli småsaker, så som grytlappar och sånt.
Jaa, varför ska det behöva vara så jädrans kallt?? Jag vill ha SOMMAR jämt!
Ha en ba dag! Kram!

Angelica sa...

Ååååååååååh det låter faktiskt lite kallt hahahah t o m för mig!!! Minus 24, det har jag aldrig varit med om :D Älsklingen som är från Finland tycker det är löjligt, hahahah

Ha en underbar dag vännen!

Kraaaaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Här i Uppsala är det just nu C:a 14 grader kallt.men i natt var det betydligt kallare upp till en 20 grader omkring. Ja tänk vad skönt om det vore sommar i stället. Jag skulle vilja ut i affärerna men jag har inget varmt att sätta på mig på benen. Skulle behöva köpa långbyxor men det finns väl inget i min storlek. Jag är rätt så bastant nämligen. Behöver gå ner i vikt men jag har ju så svårt att röra på mig med anledning av min MS.
Ha en skön Onsdag
Kramis
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Va? Hade du så kallt? Jag bor ju också i Småland, men ute vid kusten. Här var det bara -7 i morse. En halvtimmes sol för en stund sen och nu vräker snön ner igen.
/Småländskan

Rut-Knut-Tjut sa...

Shit vad kallt. Igår hade vi -18 i Umeå och imorse var det rena våren, -3 tror jag. Klä dig varmt. Kram

bokhyllan sa...

-24grader! Ja, det är kallt!
Stickcafé... det låter mysigt.

Sunna sa...

har ni inte en extra plats i stickcafeet, det skulle vara kul

Lisa lagom sa...

Jaha, du håller till i Småland du! Sonen drar neröver med sina kompisar till helgen. De bilar ner på fredagkväll, shoppar loss i trängseln i Ullared på lördag och beräknar vara hemma på söndagkväll. Puh, vilken resa! Jag blir trött bara jag tänker på den. Tycker inte det känns nå vidare att ha dem efter vägen.....

Britt sa...

Va mysigt med stickcafe´. Vad har du för projekt, kan du inte visa?

Kram britt

Fru Venus sa...

En fördel med att bo på en ö i havet, vattnet värmer än så länge :-)

Madlar sa...

Fy tusan, tyckte våra -20 var tillräckligt askallt. Näää, nu får det banne mig vända.

Mita sa...

Nu går denna kyla nästan för långt!!

Mina dagar sa...

ja, nu är det förbaskat kallt!
Hoppas det var kul på stickcafeet! Jag har varit på två stycken och det är sååå kul!:)
Kul också att hitta hit:)
Kram Eva

En häxa på Vift sa...

Eeek, vad kallt!
Jag brukade ha bra kläder.... sen slutade jag med det då vintrarna här är milda, normalt.
I år finns det inget som kan kallas normalt vad gäller vädret. *fryser*

Mita sa...

Kaltilallt, du får sticka dig ett par mamelucker!!

Anonym sa...

Jag tror någon liksom har varit och vänt på landet.