måndag 22 november 2010

Men hallå???

Finns det fler än jag i detta avlånga land som liksom har missat vilken tid på året vi befinner oss i? Som liksom har varit i dvala hela hösten? Som trots den snö som just nu utanför mitt fönster inte förstår vad som snart kommer att hända?

DET ÄR JU ADVENT NÄSTA HELG!!!

Hur kan man bara vakna upp ur denna dvala och inse att man inte vet var på almanackan man befinner sig?Nu jäklar har jag en vecka på mig att ta på mig skyddsutrustningen och försöka ta sats och skutta (eller hur?) in i min klädkammare där alla jäkla julsaker befinner sig... Faktiskt så finns det mer än vad jag behöver där inne, har ju vissa år hellre köpt nytt än vågat mig in där å leta...hähä...

Gardiner var det oxå ja... Fan, denna månaden gör att jag måste klämma ur mig all energi jag kan samla ihop inom mig. Dessutom tycker jag att man nästan blir stressad av alla "måsten" som finns just med julen. Jag kör nog med en mini-mini-version med stakar och pynt. Orkar man inte så orkar man inte... Så länge jag inte har en personlig jul-framtagerska så skiter jag nämligen i det!

Hur gör ni hemma hos er?

16 kommentarer:

Daniel sa...

huh känner igen stressen. Och julen som ska va harmonisk & fridfull. Pyttsan.

Anta sa...

Jag ställer inte till så himla storspektakel av det här med julen nu för tiden, det var värre förr då barnen var små. Det blir iallafall adventsstjärnor och stakar i fönstren och julgardiner men sen är det nog. Det blir ju Jul trots allt fast utan all stress. Sköt om dej Kramisar

Gafflan sa...

Här sitter en till med paniken i hasorna!

Fru Venus sa...

Nog 17 måste du väl ha nån eller några omkring dig som kan plocka fram lite jul åt dig nån timme den här veckan? Går det tåg åt ditt håll??

Sunna sa...

det blev lite av en chock för mig också att det redan var dags, men jag gillar advent för det blir så mysigt med allt ljus

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag älskar julen men har väldigt lite pynt. Det blir ljusstakar i fönstren, en adventsljusstake på köksbordet och granen brukar komma upp till Lucia och åka bort 1 januari. Men i år vet jag inte var granen ska få plats efter ombyggnation. Gardin byter jag i köksfönstret. En plastmistel brukar hängas upp med. Inga tomtar, inget krusidull.

Monica sa...

Ta det med ro, du ska se att på något sätt blir det jul ändå! Du hinner.....gör liiiiiite varje dag.....Allt behöver inte fram till nästa helg. Du måste vara lite rädd om Dig också! Det är det viktigaste..... Kramen.

En häxa på Vift sa...

skulle gladeligen skita helt i julen faktiskt.
Men jo, jag vet att advent är på söndag så det blir till att vackert ta fram julskräpet i år med.

Tantaluran sa...

Du är inte ensam om miniversion av advent - så du vet!

Anonym sa...

Jag tror jag nöjer mig med min julpyntade blogg.

Kicki & Jörgen sa...

Jag förstår helt ärligt inte stressen inför julen, det kommmer ju oavsett. Man får det i den takt man kan, orkar och hinner. Som sagt, julen är inte värt att stressa över även om den är mysig i sig.....fast jag firar egentligen bara jul för att alla andra vill och i första hand för barnen....

Pixi sa...

Ja det e sanslöst som julen kan o stressar en..egentligen ska det väl vara lugnt o behagligt men på juldagen kan man väl påstå att det infunnit sej,men nu innan..Jisses säger jag bara...Har ifs satt upp gardiner o bakat o sånt men ojoj det e ju allt annat som e jobbigt oxå..handla julklappar,o gå på julbord o vara trevlig o så ska vi fira sonen 7 dgr innan jul med hela tjocka släkten...ska bli spännande o se hur det blir med fibron min...(misstänker att jag kommer att ligga pall då o då o bara lipa mellan varven...men vad e en bal på slottet?? hehe kram på dej =)

Reidun sa...

Pyntar inte. Ids inte, det ska ju bort efter bara några veckor. Sätter upp belysning ute, det är allt.

Osloskånskan sa...

Adventsstakar är ok, annars är det väldigt lugnt här.

Anette sa...

Du hinner nog. Emmy är ju hos Anders i två veckor och det är väl mest för hennes skull du pyntar. Hon kan väl dyka in i den välfyllda garderoben och leta fram ljusstakarna innan hon åker;)

Mita sa...

Färdigstressat i detta liv ialla fall inför julen, jag tar fram en adventsstake, hänger upp en julstjärna mitt i huset och dan innan julafton kommer min blåa plastjulgran upp!
Evantuellt så får fyra tovade tomtar pryda något hörn.
Julmat äter vi bara det vi verkligen vill ha och tycker om, allt annat går fetebort!