måndag 18 oktober 2010

Ordning igen! Eller???

Barnet har kommit hem. Då brukar det bli ordning och reda med det mesta. Dock började det att jäklas det första det gjorde för Emmy missade innebandyn med en hel timme. Då var det liksom slut! Inte kan man hålla reda på allt (Men lite vore ju bra eller hur!).

Dagen har gått åt till att få ont i händerna... Jag har stickat för glatta livet! Jag tror jag har så det räcker redan men man vet ju aldrig... När mässan är färdig så ska jag göra följande till mig och barnet:
  • Mössa
  • ben och knävärmare (mest till mig tror jag)
  • Handledsvärmare
  • Fuskpolo (när jag var barn så kallades de elefantkondomer...)
  • Nyckelband
Jag har att göra... Sen ska jag ju göra en tröja till mig oxå! Den hade jag glömt... Först var det ju en kofta med låååånga knytband men efter att ha kollat lite på mönstret så har jag nog mognat lite i tanken och börjar med det som är lättast, koftan kan jag ju faktiskt göra sen!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag såg så otroligt snygga virkade mössor inne på en blogg nyligen. Såna skulle du göra tycker jag. För du kan säkert virka också. Ska se om jag hittar bloggen igen så skickar jag dig länken dit. Skönt att lill-flickan är hemma igen förstår jag.
Var rädd om dina händer, men jag förstår att du vill göra så mycket som möjligt nu.
Kram

Kicki & Jörgen sa...

Du är fantastiskt duktig på det här med stickning. Önskar jag kunde, men mintalang är inte alls lagd åt det hållet.

Förr sydde jag faktiskt mina egna kläder....men det var då det.

Tina sa...

Hej vännen.
Åh, ibland är det svårt att hålla allt i minnet!!Hoppas ilskat lagt sig nu.
Krama henne från mig & säg..det gör inget =)

Åh, vad jag önskar jag kunde sticka då skulle jag sticka benvärmare & stor halsduk & ponchos..hur de nu stavas...fniss...
suck.. men jag kan inte, men kanske om jag ber min mamma snällt kanske hon gör =))

Hoppas du mår bra vännen.
Varm kram Tina

En häxa på Vift sa...

oj vad du pysslar! Jag älskar stickade kläder men har inte tålamod att sticka själv. Det blir bara halvfärdiga projekt.