tisdag 12 oktober 2010

Kramp! (Och lite snack om dejting)

Visst är det hemskt att ha kramp! Jag har haft kramp i min högra vad nu i två dagar (detta är tredje...) och jag blir en aning galen snart! Det är i det benet som jag redan har pajjat hälsenan på så detta med streching är ju kört... Har försökt med massage och spikmatta men ack, ack... Kanske går det över när jag gifter mig? Då hoppas jag att jag hittar en man relativt snart!

På tal om att hitta en karl så vill mitt barn att jag ska gå in på en sådan där dejting-sida och hitta en sådan... Jaha, och vad skriver jag i en sådan då?

"Rätt så defekt kvinna som förmodligen inte orkar med något kärleksliv men i värsta fall så finns det uppblåsbara!"

Jag är allt lite tveksam plus att det stämmer, jag orkar kanske inte med en man... Möjligtvis en man som är extremt upptagen med arbete och att tvätta bilen och tväna sin atletiska kropp...

Sen ska man hitta en dejtingsajt som är bra och framförallt billig.... Ni som läser, vad anser ni om dejting och sajter? Hur hittade ni era män?

Jag har dejtat via en sådan sajt en gång... Hittade min dröm-man men det hände en sak som gjorde att det inte blev något mer... Bränd ända in i själen blev jag... Vill jkag hitta någon ny? Jag vet faktiskt inte...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Renée! Jag skulle nog inte våga gå in på en dejtingsajt. Jag är väl för gammalmodig. Jag hittade min man på en folkdansturne. Han dansade och jag var med, med min fiol och spelade till danserna. Vi skulle uppträda i Holland och Tyskland. När jag skulle gå ombord på Bussen så visste jag inte var jag skulle sätta mig. Då säger min nuvarande man sätt dig här så kan du flytta sen. Jag gjorde så och följden blev att vi flyttade ihop. Vi gifte oss så småningom Fick en Dotter som nu har skänkt oss fyra Barnbarn i förskoleåldern. Så kan det också gå till. Tyvärr har jag blivit tvungen att sluta spela p.gr.a. min MS och Fibromyalgi. Nog snackat om det. Ha en skön Tisdag.
Kram
Margit(maxelonia)

Rut-Knut-Tjut sa...

Jag har inte provar det men har vänner som har och en av mina bästa vänner har just flyttat ihop med sin kille från en dejtingsida. Min lillasyster träffade sin Holländska pojkvän via internet, nu bor han här och både jobbar och pluggar. Tror absolut på att man kan ha tur och finna sin livskamrat via en sådan sida.

Kicki & Jörgen sa...

Det är allt lite skrämmande att träffa en ny man, kan vara jobbigt också. Jag har funderat länge på om jag ska byta ut min, men jag orkar faktiskt inte ;o)


Det finns bra och dåliga dejtingsajter, det finns folk som använder sajterna för att ragga ligg....japp det är sant, men det visste du nog, sen finns det seriösa personer....men jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, jag har då inte träffat någon "kärlek" på det sättet......

Bluewhiskey sa...

Det är klart att alla... Ska ha kärlek i sitt liv. När man känner sig redo igen efter ett svek kan man ju däremot bara känna helt själv. dejtingsajter är jag VÄLDIGT skeptisk till. Finns så mycket konstigt folk där, som bara vill ha självtillfredsställelse, få bekräftelse eller helt enkelt leka av sig. Mitt ex är en sådan. jag träffade honom inte via en sådan sajt, men fick på omvägar veta att han befann sig där, som singel.. Så kanske är det jag säger en del färgat av mina egna negativa erfarenheter. Men jag skapade ett konto för att kolla om det som sades om honom var sant, och under tiden jag hade kontot råkade jag på en hel del skumma typer. Så välj isf med omsorg är mitt råd :)

Anonym sa...

Hej igen Renée!
Måste skriva en kommentar till kramper. Jag brukar ha kramper i mina ben och det är det värsta som finns. Hur jag än beter mig så tar det jättelång tid innan det släpper. Vad gör man för att slippa ifrån detta elände? Hoppas Du blir av med Dina kramper.
Kram
Margit(maxelonia)

Tina sa...

Hej vännen.
FÖRLÅT för att jag inte är nån bra nätvän nuförtiden!! Jag tänker dock på dig & är så glad att du är min vän! Blir så glad av dina hälsningar & mail!! tack snälla!!

Kramp är inget kul!! kanske du ska prova ett calcium & magnesium tillskott?! det brukar vara jätte bra. Det är avslappnande för nerverna & muskler.

Dejtingsajter vet jag tyvärr inget om, men har några i min bekantskaps kräts som träffats via sådana, så det kan funka!

Va rädd om dig fina vän!!
Varm kram Tina

Monica sa...

Oj så spännande!!!!!! Har ingen erfarenhet av detta, men hört/läst att de i bland lyckats! Pröva vet ja, du har väl inget att förlora...? eller du skrv ngt om att de kostar pengar..???
Din beskrivning om dig själv var så rolig...så jag satt länge & skrattade. Men rekommenderar dig att kanske inte lägga in den....hi,hi,hi.
Min man SPRANG jag på, kom ut från en affär med några trappor ner till gatan(bråttom) "tjong" så kom han gående....vi höll på att ramla båda!!! Började prata om att de kunde gått illa..fick mitt telnummer.....sen sa det KLICK och har så gjort i 25 år snart! Helt otrolig historia....de vet vi båda. För vår kärlek blir bara djupare med åren & vi är så tacksamma över att vi har varandra.
Så nu är det din tur att finna lyckan! "pået" tjejen, pröva dina vingar.
Höstkram från mig.

Lisa lagom sa...

Min gubbe fanns i grannbyn, men jag hade aldrig sett honom förr när vi träffades på en paltfest 1991. Låter otroligt "bonnigt" men så var det! Det skiljer 6 år på oss, så det kanske var en bidragande orsak till att vi inte hade setts förr. Har ingen erfarenhet av datingsajter. Jag tror med på ödet. Det som är tänkt det händer.

En häxa på Vift sa...

Det var faktiskt min man som hittade mig.... jag reggade mig på myspace och tyckte den sidan verkade kul, fast det är ju ingen dejtingsida då förstås utan mer a la facebook...
Hur som, han mailade från USA och jag svarade från Sverige och så blev det som det blev.

Lite lustig historia sådär.

Vad gäller dejtingsidor så har jag aldrig provat så jag kan inte tipsa där. Men jag vill bara säga att man ska inte låta sig brännas så hårt att man slutar tro på kärleken, det finns ingen som är värd det. Den som sårade är den som gjorde den största förlusten, på riktigt, och jag tycker inte att han isåfall förtjänar att ditt liv ska stanna upp. Icke.

Det finns bra karlar också,såna som faktiskt är nåt att hålla i handen och som inte sårar en medvetet och som till och med har tålamod med pms och andra hormonella svängningar som vi kvinnfolk drabbar vår omgivning med. ;)
Det fixar sig
Kram

Shamrock sa...

När jag har kramp och vaden är som en trästock brukar jag ta en tennisboll. Jag sätter mig på golvet med benen rakt ut och tennisbollen under vaden (nästan i mitten). Den kommer då åt nån akupressurpunkt som får benet att slappna av.

Du kan självklart trycka med fingrarna men om vaden hunnit bli riktigt hård brukar det inte hjälpa

Agneta sa...

Min kusin träffade sin kärlek på nätet för tolv år sedan! De är gifta sedan flera år.
Vet ej vilken sida dock, men testa vetja!

Sunna sa...

Du kanske kan skriva, lite defekt, bränd, ung snygg mamma behöver en stark, snygg, viril karlakarl som kan lyfta mig från sängen till rullen, någon som gillar morgonkn-ll för då kanske jag orkar....jisses babe klart du ska köra, du duger lika bra som vem som helst, häng inte upp dig på vad du kan eller inte, låt karlarna ta hand om dig istället

Annanann sa...

När det gäller kramp, så fick jag en gång i tiden Kinintabletter utskrivna. Kinin hjälper till att förebygga kramp. När jag hade problem med kramp under graviditeterna så drack jag grapetonic eller tonic water, läs innehållsförteckningen för att försäkra dig om att drickan innehåller kinin. Jag drack ett glas om dagen!

matte sa...

Ät bananer! det är bra mot kramp faktiskt :) det kan vara kalium som fattas.
Ja testa vet ja, två av mina vänner har träffat sin respektive via nätet och det blev mer än lyckat!