tisdag 19 oktober 2010

Hemma...

Så skönt det är när man äntligen får slänga av sig "finkläderna" och vara sig själv i sin egna lilla lägenhet! När jag gör saker så blir jag så himla trött så längtan hem blir väldigt stor.

Vi var på Willys och handlade först innan vi tog och besökte Rias loppis. Faktiskt så var det ett sådant där besök då man inte hittar ett skit! Köpte i och för sig två genomskinliga orkidée-krukor plus fat för 30 kronor. Anna-Britt köpte ett par byxor för en tjuga... Vi var väl inga storkunder direkt!

Dock fanns det så jäkla snygga möbler precis när vi kom in. De var tyvärr sålda och jag hade inte kunnat haft dom ändå i min lägenhet... Ett jättestor ekskåp med smidda ringar till handtag på dörranna. Till denna hörde ett lägre skåp med en massa lådor. Bägga möblerna var enorma och vägde nog en hel del! Jag kan nästan tänka mig att de har varit i en engelsk herrgård (fast de har nog varit i Sverige fast i ett stort hus).  Hade med mig kameran men inte fasen tog jag kort... 

Nu ska jag tända ljus och mysa lite!

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vad är detta, jag längtar också hem hela tiden numera! Men det kanske är bra! Det är välpositivt att man trivs i sitt hem, men.....
Kul med loppis fynd! Hade gärna sett möblerna!
Kram
p.s. när kommer den lilla katten? d.s.

Tantaluran sa...

Loppis gillas här också! Men man hittar inte dom där sakerna dom visar på antikrundan, inte jag i alla fall.

Unknown sa...

Ja, tänk va´ skönt det är att komma hem till sitt när man varit ute och flängt.
Mys på...ska göra de´samma.

Kicki & Jörgen sa...

Hej Renée. Idag tror jag paketet från dig har kommit, men jag ska hämta det på posten imorgon.

Jo en fråga bara, läste på en sida om EDS och vilka huvudsymptom man måste ha för att få diagnosen.

Så här skrev en person:
För att kunna ställa diagnosen Ehlers-Danlos syndrom behövs dock minst tre olika kriterier:

I) Ledöverrörlighet med minst 5 av 9 poäng enligt Beightonskalan. (jag har minst 7 av 9 poång)
II)Övertöjbarhet i huden och hudskörhet.(inte vad jag vet) Hudtöjbarheten testas genom att lyfta på huden på underarmens undersida.
III)Blödningsbenägenhet (efter operationer, förlossning och vid sår har jag det), lätt att få blåmärken (har jag), spontana blödningar, till exempel näsblod och (fruktansvärt rikliga har jag haft, bättre sen jag steriliserade mig)rikliga menstruationer.

Stämmer det? Du kanske inte vet, men jag ville kolla med dig. Om du vill och orkar får du gärna skriva på min sida eller till min mailadress som du kanske har kvar?

Kram Stina
ps. Loppis är roligt!

tankar från mitt fönster sa...

Känner igen! Jag trivs också hemma med mitt pyssel och i värmen och tur är det för jag har varit inne större delen av veckan. Speciellt på hösten längtar jag hem då jag är ute och handlar eller någon annanstans.
kram