fredag 1 oktober 2010

Förra inlägget skulle göra att ni ser mig som en bra människa som sitter och äter fläskfilé på fredagar med silvergaffel precis som vilken annan trevlig familj som helst...

Ni vet väl alla att livet inte alltid är som på tv, eller?

För det första så avskyr jag att ta hand om kött. Är det lite blodigt så blir jag fruktansvärt äcklad och jag tycker att allt rått kött luktar som det gjorde när man gick på toa på BB... Bläää...

För det andra så däckade jag fruktansvärt hårt i soffan efter att ha ätit nästan all fläskfilé själv. "Köttet smakade inte så bra mamma...". Där fick jag för jag skulle göra mig till och använda en ny krydda, fröken "känslig" slog bakut direkt...

Vaknade efter min sov-stund i soffan med att jag sa "ja, Frankfurt blir nog bra...". Barnet stirrade på mig med onda ögon kan jag säga. Ibland verkar det som om man är mindre poppis än vanligt alltså.

Kvällen har gått åt till att leta efter en laddare till en mobil plus att tömma hundens analsäckar...

Sen har jag blivit galen på blogger medans barnet har fått ett utbrott på Sims...

Vad gör NI en fredag som denna? Ni äter säkert fläskfilé med silvergaffel som alla andra ;-)

9 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vilat middag före middag *ler*. Var så trött. Nu skall vi dock snart äta middag, inte jag som lagar. Vi äter med den vanliga servisen :)

Cecilia sa...

Japp, en sur unge i var sitt rum, maken och jag har gått en rond mot hela omvärlden på Ica, jag lyckades ladda in två tvättmaskiner och hoppas på tre till om en stund; jajamän, fredag precis som de sofistikerade människor vi är, fin mat med silverbestick!

Agneta sa...

Jag har misslyckats med tacogratäng. Den blev torr och rätt smaklös, hur bär jag mig åt?
Nu sitter jag i soffan och undrar hur jag ska orka lägga mig i sängen och sova, för det behöver jag göra ganska snart.

I morgon är en ny dag!

Shamrock sa...

"Hundens analsäckar" vill jag nog gärna slippa en fredagkväll. Stackars dig

elisabet sa...

Här åt vi rårakor och stekt fläsk
Duger det som fredagsmat?

tankar från mitt fönster sa...

Här har det ätits spartanskt ikväll. Uppvärmd Findus fransk mandelfisk + en potatis. Silverbesticken tas bara fram då jag har gäster.
Trevlig helg!

En häxa på Vift sa...

haha... Frankfurt och silvergafflar och gammalt avslag.
Du är för rolig du hur du får till allt i ett och samma inlägg.

Unknown sa...

Sov igår kväll, alldeles för tidigt ;*)
Man blir så genomtrötter ibland.

Håller med dej om kött.
Blä, säger jag.
Jag åt vegetariskt en tid nyligen, igen, och då känns det mer trivsamt, men tyvärr så behöver min kropp nog äta animaliskt...
När jag får ork över, ska jag utreda hur jag ska ha det, med ätandet.

Hoppas att Du har en bra lördag ~~~
Här prasslar höstlöven runt vandringsskorna, och solen skiner lite försiktigt...vackert, älskar den här årstiden :-)

Randiga Tråden sa...

Orkar inte så mycket en fredag kväll, sov tidigt, åt pannkaka och spenatsoppa.