fredag 29 oktober 2010

Disco-fredag!

Det lilla barnet har blivit stort... Man märker det väldigt tydligt när de ska på disco. Med fina kläder och lite smink så ser hon äldre ut helt plötsligt!

Snälla mamma fick stå och locka allt detta hår... Bra blev det iallafall och barnet blev nöjd trots att jag drog henne i håret ett antal gånger...

Sen kom musiken på och man måste prov-dansa i hallen vid spegeln! För att komma i fas antar jag! Nu har hon ju blivit så stor så hon ska gå på det sena discot... Det börjar vid 20:00 och håller på till 22:00. Mamma följer dit och hämtar, trots att vi bor bara ett stenkast ifrån. Vem vet vad som kan hända annars?

När jag ser henne så uppspelt och nervös så kan man ju inte annat än tänka på sina egna skoldanser... Vi hade inga danser så här tidigt i ålder utan dessa började när vi gick i 7:an. Då fick man åka in till stan för att dansa. Jösses så spännande det va! Man längtade ju ihjäl sig! Minns min första skoldans med en blandning av skräck, lycka och pinsamhet... Jag hade ett par byxor som jag hade sytt själv i cerise plus en tröja som var turkos... Oj så jag såg ut... 

Snart är det dax och jag vet inte men det låter som om hon hyperventilerar ute i hallen... Tala om att hon är nervös!

Jag känner ibland att jag är lite sugen på att bara gå upp på ett dansgolv och dansa som fasen! Men hur skulle det se ut? Jag dansar i huvudet istället så håller jag alla ben och kotor på plats för det kan ju bli en katastrof av det hela!

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det där var tider det :-) Hoppas hon får roligt! Jag läste en intressant artikel i en av våra dagstidningar. Det har visat sig att Åland har ett extremt högt antal med människor som fått diagnosen EDS, 250 pers på 27.000 invånare!? Sen lär det finnas ett stort mörker antal som inte fått diagnosen ännu.

Marie-Louise sa...

Så fin hon är din kära dotter. Ja skoldanserna kommer jag också ihåg, det var pirrigt och roligt och lite läskigt, allt på samma gång. Nu hoppas jag verkligen dottern din får en mycket lyckad kväll. /Kram

Unknown sa...

Vilken sockersöt dotter du har. Förstår att hon är uppspelt inför discot. Bra att du följer och hämtar.
Ja, vem minns inte första skoldansen, men jag kommer inte ihåg vad jag hade på mig...det är så hemskt längesen.
Ha en skön kväll och hoppas din lilla prinsessa får en rolig kväll med kompisarna och mycket discodans.
Kram

En häxa på Vift sa...

vi hade discon i skolan redan när jag gick i trean-fyran...
Men visst, jag håller med, barnen växer upp så fort och man blir mer medveten om det när de snofsar upp sig och ska iväg på roligheter. :)

Cecilia sa...

En blivande skönhet, tror jag bestämt! Med glädjen lysande i ögonen, härligt att se!
Men som pojkmamma kan jag säga att inte alla pojkar tycker att det är så himla kul, det här med disco på mellanstadiet...han kommer väl på det om några år, kanske?! :-)

Anonym sa...

Hon är verkligen en liten söt prinsessa Din Dotter.
Tänk va fort tiden går. Min egen Dotter är redan 33 År. Tycker inte det är längesedan hon blev född. Men det bara är så. Tiden rusar iväg.
Kram Kram
Margit(maxelonia)

Pinglan sa...

Så söt hon är!! Har hon sminkat sig själv? I så fall är hon jätte duktig! Kram