söndag 26 september 2010

Söndag...

Söndagar ska på något sätt alltid vara likadana... De ska gärna ha lite trist väder så man kan krypa ner i soffan med gosefilten och sticket. Om man är bakfull gör inget alls för det är ju söndag!

Råkar det vara fint väder på söndagen finns det en annan oskriven regel; man ska gå ut och promenera. Även om man aldrig går annars så ska man traska just på söndagar...

Denna söndag är en skitsöndag... Det är kallt och regnet hänger i luften. På något sätt så känner jag mig ledsen denna dag. Varför vet jag inte riktigt. Kanske är det ensamheten som tränger innanför huden på mig... Eller så saknar jag mitt gamla spontana liv...

Det jag saknar mest är energi. Om det fanns att köpa så vore jag en storkund! Tror nästan det är det som är det värsta med denna sjukdom...

Jag tror att det får bli en söndag i slöandets tecken. Ett bad som kanske värmer upp både kroppen och själen och sedan kommer hon som kan fylla mitt hjärta med glädje, mitt älskade barn...

13 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Energi... jo, det är nog bra att ha energi. Jag har tyvärr lite för mycket av den varan ibland. Hyperenergisk vilket kan vara nog så påfrestande för min omgivning.
Ta det lugnt du, du har absolut förtjänat en vilodag tycker jag

Gafflan sa...

Du har samma väder som mig, inget kul väder. Om du hittar butiken som säljer energi så måste du höra av dig. Det är nämligen en bristvara hos mig också! Säljer dom dessutom motivation så är det liksom ett extra plus i kanten.
Kram.

Shamrock sa...

Håller med om att det är en skitsöndag. Är trött och seg men har en massa måsten som ska göras. Blä!

Passa på at slöa ordentligt (för mig med) och njut av det

Rut-Knut-Tjut sa...

Vi har strålande sol, 12 graderm verkligen jättehärligt. Jag putsar fönster, ska gå en promenad och köpa ljung tror jag, precis som du skriver, är det fint väder är det lite som en oskriven lag att man ska vara ute...

Angelica sa...

Åh, sötis det lät inte alls som det var en bra söndag... Men ta ett bad, gör en stor kopp kaffe, eller te och lyssna på din favoritmusik - jag looovar att du blir på bättre humör! Gör något som du vet att du blir piggare av!

Hade jag kunnat hade jag skickat massor med sol och värme till dig!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Tigris Predikantan sa...

Ja, visst är det jobbigt när man berövas sin gamla spontana jag. Vet du, ta ett bad, kanske ngt värmande (konjak?) för ditt inre och lite musik?
Sänder varma kramar!
:)

Unknown sa...

Att inte spontant kunna göra det man tidigare kunnat kan göra en lessen. Jag är ofta i en sån situation själv pga av skador och värk. Och då blir man lessen...jag förstår dig. Kram

tankar från mitt fönster sa...

Jag håller med dig om att söndagar är litet jobbiga! Sol här på förmiddagen, äldsta dottern ensam på fika piggade upp. Eftermiddagen har också här gått i slöandets tecken, sovit, druckit té o läst under en filt. Lätt förkylning på gång, absolut ingen energi heller. Att jag har, som du tycker, en dag full av aktiviteter betyder alltid att jag några dagar senare faller ihop som en trasa. Det där känner ju du igen. Tänk på vad som skulle göra dig glad, vila o ha inte dåligt samvete för det. Tänk på din underbara dotter som snart kommer hem. Själv levde jag gott resten av dagen efter ett dotterbesök!
varm kram

Monica sa...

Kära Renée, hoppas att du känner dig liiiite varmare i kropp & själ nu när dagen lider mot sitt slut. Förstår att det ibland är problem, men jag tycker du är en "tapper" tjej trots allt...... Var rädd om Dig och en kvällskram från mig.

Anonym sa...

Tänk om vi bott i närheten av varandra. Då hade vi kanske kunnat hittat på något att göra tillsammans och muntra upp varandra med.
Jag har inte kommit någonstans idag. Jag känner mig också lite trött och nere. Jag hoppas att både Du och Jag mår bättre i morgon.
Många varma kramar till Dig.
Margit(maxelonia)

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Energi o ork saknas ju först när de inte finns kvar och då är det extra jobbigt! Vissa dagar är bara sämre än andra...Idag är det måndag och en ny dag! Kram på dig!

Hannele på Hisingen sa...

vi har haft det gôtt, segelväder..

The Willow Fairy sa...

Hmm... sov till 2 på eftermiddagen - led också av en viss vätskebrist efter kvällen före...