tisdag 28 september 2010

Ibland är man stolt över sig själv...

Jag gjorde färdigt ett par handledsvärmare (barnstorlek) igår kväll. Är faktiskt riktigt stolt över mig själv för kanten upptill är nämligen virkad! Premiär alltså (I vuxet tillstånd alltså, tror jag virkade nåt litet i fyran eller så...). Sen sydde jag runt tum-greppet för att få lite styrsel på det hela, plus för att det helt enkelt blev snyggare! Barnet ville inte ha baskern jag gjorde, dessa kanske hon hellre vill ha... Vi får väl se...

12 kommentarer:

Pinglan sa...

Fina!!

Anonym sa...

Vad duktig Du är på att sticka. Blev ju jättefint med kanten upptill och runt tumhålet. Sådana handledsvärmare skulle jag också vilja ha. Skulle också tänka mig att använda mössan för den ser skön ut.
Kram
Margit(maxelonia)

En häxa på Vift sa...

jättefina! Du är ju otroligt duktig på att pyssla du.

bakom berget sa...

Klart hon vill! Annars kan du ju skicka dom till mig. Jag tycker dom är jättefina;)
Kram Åsa.

Malla sa...

Jättesnygga!
Spanade in baskern lite längre ned också, den var ju superfin! :D Hoppas den kommer till användning!

Monica sa...

Vad duktig du är! Var rädd om dig och grattis till Awarden/ den var du värld! Kram.

Fru Venus sa...

Nice :-) Nattikram

sussi sa...

Vad fint! Sånna skulle man behöva..Jag kan inte ens sticka en halsduk :)

Madeleineslife sa...

Duktig du är!!! Du utökar din repotear, eller hur det stavas :S

Är oxå ute efter handledsvärmare eller pulsvärmare som de kallar dom. Ja som är en frusen typ med mycket värk!

Kramis

Fenixmonas sa...

Så duktig du är!!! Nu drar jag iväg några veckor! Kramiz!!

Angelica sa...

Ljuvliga!!! Nu blev jag sugen på att åka iväg till lilla garnbutiken i Palma och handla garn....Jag är inte alls så duktig, men jag försöker. Mamma däremot är jätteduktig och när vi hade butiken i Helsingborg så sålde vi många stickade tröjor som hon gjort. Det är kanske dags för mig att be riktigt snällt om en ny till vintern :D En till Milton kanske, storleksmässigt så blir det mycket enklare än att sticka till mig *skrattar*!

Ha en toppendag, sötis!

Kraaaaaaaaaaaaaam!

tankar från mitt fönster sa...

Söta! Nu blev jag sugen kpå att sticka pulsvärmare eller du kallar dem för handledsvärmare. Måste först göra klart sjalen som jag börjat på.
kram