torsdag 30 september 2010

100 liter slem...

Barnet är hemma från skolan. Hennes lungor är ju kassa sedan innan och en förkylning gör inte saken bättre... Hon låter som ett tröskverk från krigstiden när hon hostar. Tur att vi har medicin hemma! Slemmet rasslar runt i bröstet på henne, det låter verkligen inte skönt... Emmy klagar dock inte, hon sitter vid datorn och spelar Sims!

Jag lämnade barnet hemma och åkte till närmaste stad för att handla idag. Willys råkade ha "panginikontraktet" för 179:-. Med tanke på att deras första bok var superbra så måste man ju bara köpa uppföljaren! Jag ska dock inte börja läsa den förräns Emmy åker till sin pappa nästa gång. Risken att jag fastnar i boken är nämligen stor... Plus att jag vill läsa i fred utan störande moment från tv och dator. Någon av er som har läst den?

5 kommentarer:

Angelica sa...

Lät ju inget vidare med dottern och hennes hosta! Förhoppningsvis blir hon bättre fort och att det inte smittar! Det är ju snart helg och då ska man vara pigg och glad :D

Har tyvärr inte läst boken, har ju ingen tid... Och jag är precis likadan - jag fastnar och kan absolut inte sluta läsa en bra bok! Jag streckläser alltid.

Ha en toppenmysig torsdag och försök få dottern att krya på sig snabbt!

Kram från Mallorca!

Tigris Predikantan sa...

Hoppas hon blir snart bättre ... barn kan vara underbara trots att de är sjuka, de är sådana överlevare!
:)

Kaffe och Mazarin sa...

Stackare!!!:( Hoppas hon blir bättre snart.
Ja du den boken läste jag på min semester! :)Kunde ju inte släppa den!!! Kramiz..

Madlar sa...

Hahaha, läste "pang in i kontraktet" o undrade vad det var för slags bok du menade....tills jag kom på att jag har en pocket med det namnet men med något annan betoning på orden. Nej, har inte läst den ännu.

AnJa sa...

Läste ut den 22.20 i går kväll! Och ja, den var svår att lägga ifrån sig :-)