måndag 16 augusti 2010

Nu jäklar är det kört!

Har ni hört talas om Häxringar? En ring där svampar växer precis i en cirkel alltså. Finns nog lite varstans i Sverige skulle jag tro. Här finns det två inte långt ifrån mitt hem. Eftersom jag råkar vara en smula vidskeplig så tror jag att detta måste ju då ha varit ett tillhåll för häxor som gjorde något med marken så den blev såhär:



Dock så fattar ju inte min hund att man kanske inte ska trampa på dessa ringar (ja, vad fasen vet jag?) så han slänger sig ner som en blixt, rakt ner på svamparna och gnor med ryggen som han brukar helt enkelt! Men JÖSSES! Tänk om det börjar växa ut gröna vårtor på örsnibben på honom eller så börjar han prata ryska eller så kommer han bajsa ut små elaka gubbar som springer fram till första bästa människa (jag alltså) och sparkar den på smalbenet!



Gibson bara skakar på huvudet, han skiter i vilket liksom!

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Blod och häxringar......uj uj uj.....det låter inte bra alls. Du får gå ut och göra någon rituell handling så häxorna försvinner. Skojar!
Men visst är det konstigt att svamparna växer i en ring!
Agneta kram

messan sa...

Vaddå...är du en häxa:)Tror min vovve hade gjort precis likadant och lite till:)
Kramis

Vero sa...

Ja, hur motigt och jobbigt det än är får man försöka se det positiva i tillvaron. Det hjälper lite iallafall.

Ha en fin dag!

Selma sa...

Rulla sig verkar vara bland det bästa som finns. Gärna om det luktar lite läbbigt.

AnJa sa...

Trodde först att det var gula kantareller och tänkte att den hunden hade fått det hett om öronen om han lagt sig på dom när jag var i närheten :-) Visst är det läckert? Jag har en gång i mitt liv ramlat över en häxring med kantareller. Det var fantastiskt!!!

Sjubarnsmamma sa...

Lite smått häftigt att se sådant ändå tycker jag. Oavsett om, det "häxigt" eller ej ;-)


Fin hund. Älskar den rasen. Uppväxt på sådana. Vi hade 16 st sam,tidigt när jag var barn.

Härlig blogg du har i övrigt. Återkommer gärna. Ha en fin kväll!