söndag 29 augusti 2010

Loppis i parken!

Idag var det loppis i Annebergs Folkets Park!

Jag skulle ju själv ha stått här och sålt idag men på grund av olika orsaker så blev det tyvärr inte så... Jag tog iallafall hunden och drog dit för att kolla lite. Hittade först en väska:

Väskan bar på en hemlighet när man öppnade den! Kostade bara en tia, som hittat!

Denna skulptur kostade 40 spänn. Jag fastnade liksom för den...Visst är den en aning märklig!

För 30 spänn köpte jag denna alldeles bedårande lampa! Älskar oljelampor nämligen! Dock så gjorde jag en dum grej när jag kom hem... Skulle försöka öppna den men hela härligheten hade rostat ihop så den är numera en aning defekt... Ska in på en sida som säljer oljelampor och kolla om jag kan köpa ett nytt "ljus-hus"

Både Gibson och jag hade en trevlig stund. Gibson fattade inte riktigt vad detta var för något och kollade in varenda liten grej som fanns på bord och på marken. Nu är vi trötta efter att ha använt hjärnan så vi vilar nog lite!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Skulpturen gillade jag. Väskan...tror du inte att det är en gammal fotoväska? Kul med gamla grejer. Jag har anmält mig till ett loppis här där jag bor den 26 sept. Hoppas jag får sälja lite då...

Fru Venus sa...

Skulpturen är härlig! Jag bara älskar loppisar, man vet aldrig vad man kan hitta!

Skånegrabben sa...

Hejsan

Vilka tuffa saker du hittade. Skulpturen gillade jag

Monica sa...

Oj bad du fyndat, trä skulpturen gillar jag mycket...hm,hm....men även de andra sakerna.Vila dig nu och ha en fortsatt skön söndag em.

Pinglan sa...

Vilka mysiga saker du hittade!

tankar från mitt fönster sa...

Skulpturen var jättefin, men det ser jobbigt ut att sitta ihop med en partner,*hi hi*

Kicki & Jörgen sa...

Åh jag älskar fotogenlampor....så fin den är.

Madeleineslife sa...

Loppis är såå roligt!! Den lampan vill jag ha!! ;)

Hoppas du inte tog ut dig nu!?
Kramis

En häxa på Vift sa...

Vilka fynd!