söndag 8 augusti 2010

Jag var oxå ung en gång...

Fast det var länge sedan måste jag säga... Iallafall kändes det väldigt länge sedan igår när jag skulle sova. Blev nämligen väckt av byns värsta buspojk på 20 år (omogen så det smäller om det) som hade så roligt med sin bil. Han tyckte nämligen det så kul ut att köra som en dåre och göra däcktjut. Till slut slog det eldsflammor om hela bilen!!! Två personer med hund blev nästan överkörda och fick hoppa in i en häck för att komma undan.

Idag fick jag höra att polisen hade varit där. Om de tog honom är väl inte troligt men när den lille illbattingen skulle göra sin sista slir så råkade han köra in i en stolpe så hela bilen blev förstörd!!! Ibland ser han där uppe till att allt löser sig eller hur!

Kan säga att när jag var ung så var jag rätt busig, dock försökte jag inte ha ihjäl folk med min bil!!!

8 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Ha ha ha...ja där fick han!!!
Ja en del ungdomar tänker inte.
Tack för dina kommentarer hos mig!!!:)
Kramiz

bakom berget sa...

Så kan det gå! Fast, egentligen är det väl synd om den stackar`n. Han kanske måste göra så, för att visa sina kompisar att han är "stor och duktig". Beklämmande!
Har du kommit in i rätt sovordning än då? Eller gör sig USAtiden påmind fortfarande...
Ha en bra dag! Kram Åsa.

Tigris Predikantan sa...

Jaha, här har vi "mopedisterna" på kvällarna ... De vill också höras :(

Selma sa...

Ibland kan man faktiskt bli ganska nöjd över lite olyckor också. Man hoppas att han inte skadade annat än bil och plånbok så att han har gott om tid att fundera på om det verkligen var så roligt att det var värt det det kostar.

Marie-Louise sa...

Jag var också ganska/väldigt busig när jag var yngre men jag hade alltid respekt för mina medmänniskor. Jag sprang inte runt och väckte ett helt bostadsområde i alla fall, och det händer titt som tätt här där jag bor och jag blir tokig. För det är så svårt ändå att sova ordentligt så att bli väckt utav oansvariga ungdomar gör inte precis min dag :( Usch nu lät jag som en riktig surtant....

AnJa sa...

Nu har jag läst om din fantastiska USA-resa!! Oj, vad mycket ni har varit med om! Så roligt att se. Men nog tror jag du vågar dig på kantareller. Det är nog inte så ofta man hittar folk hängandes i skogarna.

Vero sa...

Att leka så är så omoget, och jag hoppas att han blir av med kortet!

skapa och inreda sa...

Jag håller med dig, visst var man busig :) men man vågade aldrig gå över vissa gränser.
I dag så finns det inga spärrar.
Kram Annika