torsdag 26 augusti 2010

Gamla mormor...

Jo faktiskt så märkte jag idag att min mormor håller på att bli gammal. Alltså RIKTIGT gammal! Hon ÄR gammal, 88 år så jag ska väl inte klaga men hon har alltid varit så klar i skallen. Idag satt vi och pratade och då sa jag nåt om den lägenheten som hon bodde i innan hon flyttade till det så kallade service-hemmet.

"Du bodde ju där på nedre botten, minns du inte det?"

"Där har jag minsann ALDRIG bott!!!"

Nähä... Det slutade med att jag ringde mamma och frågade om jag inte hade rätt (trodde själv att jag höll på att bli lite snurr-snurr!) vilket jag naturligtvis hade men tro inte att hon gav sig, åh nej! Hon vek inte en tum kan jag säga. Jag gav mig och sa att vi glömmer det hela helt enkelt. Mormor är världens mest envisa person så käfta med henne är ju ingen idé i vanliga fall och här kändes det helt enkelt inte bra att käfta alls.... Hon får helt enkelt tro vad hon vill...

7 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Har envisheten gått vidare i arv tro...eller stannade den hos mormor?? ;-)

Cecilia sa...

Det är nog så. Min mamma är nästan lika gammal, 85, och det finns en del saker som man bara får låta bli att diskutera...

Kaffe och Mazarin sa...

Ja ibland är det bäst och hålla med!!!:)Kramiz..

Tigris Predikantan sa...

Ja, ibland blir det lite .. svårt.

S sa...

MIn mormor är också 88 (eller 89?) och har hela tiden varit helt klar. Men tyvärr är hon sjuklig på andra sätt, förlamad, döv och infektionskänslig. Jag önskar nästan att hon fick bli lite virrig...

Elisabeth sa...

Jag tycker det där låter både som min svärfar och som SE. Tjurstuppar bägge två, och gav sig inte ens om de fick svart på vitt att de hade fel! "Då är det papperet som det är fel på" var en ursäkt som jag hörde ofta...

Hoppas du får en fin helg min vän...

Varm kram.. och tack för så mycket!

Ps. Precis som du så funderar jag också över vilka regler som följs när vissa asylsökande flyktingar får stanna i vårt land, och vissa inte! Hoppas det går bra för familjen du skrev om... bra skriv, förresten!

Monica sa...

Ja du vännen, det är inte lätt alla gånger när minnet börjar svikta.....men var glad över att "käften" fungerar....den kommer man långt med.....*fniss*....
Önskar dig en bra dag! Kram.