torsdag 1 juli 2010

Jag är i chock...

Idag på morgonen fick jag veta att det har hänt en tragedi i detta lilla samhälle. Detta samhälle som alltid har varit så lugnt och fridfullt håller på att förvandlas till ett oroligt samhälle där man vill låsa in sig i sitt hem så man slipper se eländet...

Där vi bor hyr migrationsverket ut lägenheter till de asylsökande. En del är jättegoa människor som vi alla gillar jättemycket men den finns de som inte alls är snälla och goa (observera att detta händer ju bland svenskar oxå så det är minsann inget rasistiskt med detta!!!)...

Den senaste tiden har det varit väldigt oroligt här och många gånger har polisen varit här hos dom asylsökande bland annat för husrannsakan och så vidare... Igår hände det som absolut ALDRIG får ske!!!

En flicka blev våldtagen bara några meter från mitt hus!

Jag var vaken men märkte inte alla polisbilar och ambulanser som fanns där... Tack och lov så togs han som våldtog och flickestackarn fick väl vård på sjukhus antar jag...

Idag har jag varit i någon slags chock... Har inte velat gå ut trots fint väder... Ska det behöva vara så här? Ska man behöva vara rädd i sitt eget hem? igår fick en annan familj besök av tjuvar och det togs allt av värde i deras hem... De satt på altanen medans tjuven tog sig in genom dörren som inte var låst...

Varför???

Nu får det fan va nog!!!

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det är hemskt, och vad kan man göra? Jag hoppas att du lugnar ner dig och kan sova om nätterna, men lås dörrarna!! KRAM!

Marie sa...

Men lilla hjärtat, vad är det som händer??!!

tankar från mitt fönster sa...

Fy så hemskt! Vad är det för samhälle vi fått med all denna otrygghet? Ibland orkar jag inte läsa löpsedlarna men såg att en liten flicka våldtagits på ett bibliotek i Södertälje! Den mannen borde spärras in för all evig tid! Jag hoppas att du hämtar dig snart. Tjuvar finns det överallt och man måste alltid låsa hemma. Men att inte barn ska kunna vara trygga ute är fruktansvärt! Jag säger som du Varför?
kramar till dig

Knasterfaster sa...

Jag förstår att du är chockad och handlingsförlamad idag. Vilken tur att de fick tag i våldtäktsmannen. Hoppas det är en och samma som det varit stökigt kring hela tiden så att det blir lugnt nu. Så fruktansvärt att det skulle behöva hända något sådant där innan han greps.

Pixi sa...

Ah fy fasen...ja man kan undra vart samhället är på väg...man vill bara göra en hög mur o låsa in sej...hoppas på att det kommer att göra nånting snart ..men vad ska det vara...sänder dej en styrkekram..=)

Unknown sa...

ännu en kvinna som kommer att få leva med en plågad själ. Men mannen, kommer han att plågas för vad han har gjort? Nä släng ner honom i en fuktig o kall källare och låt honom leva på mögligt bröd o gammalt vatten så få vi se om han tycker det var värt det han gjorde mot kvinnan.

Pinglan sa...

Usch och fy vad hemskt.

Monica sa...

Fy, vad obehagligt. Förstår din oro, ja vad gör man? Kastrera han som våltog flickan....eller är det för hårt straff? Men se till att låsa om dig!
Just nu vill jag inte byta med dig. Men jag ska tänka på dig!
Försök ha en bra dag! Kramar om från mitt hjärta.