söndag 6 juni 2010

Nu jäklar växer dom!

Som jag har väntat... Jag har 15 stycken orchidéer och inte en enda har blommat i vinter. Dom har bara inte velat... Sen kom jag på att jag gav dom för lite vatten, jag började vattna dom lite mer ofta , jag satte om dom och vips så började dom skicka ut stänglar!



Just nu är det fyra av dom som har stänglar på gång. Sen är det flera av dom som har börjat växa och skjuter ut nya blad. Eftersom jag har köpt dom flesta utan blommor (snål är jag... Man får köpa 3 för 99 när dom saknar blommor) så har jag ju ingen aning om vad det är för färg på dom! Jag har en med prickiga blad som jag önskar skulle blomma för den är jag verkligen nyfiken på. Dock får jag vänta lite till för än har den ingen stängel... Jag får vara glad över dom som har kommit!

5 kommentarer:

Angelica sa...

Vad roligt! Jag hittade nya blad och stänglar på min vita för ett par dagar sedan och gissa om jag blev glad! Tyvärr har jag en som jag fick för snart 1,5 år sedan som inte växer mer än med massor med nya blad, och den är helt ljuvlig när den får blommor - limegröna stora blommor och jag har aldrig sett något liknande! Men jag får kanske vänta ett år till :D

Hoppas att du får en toppefin dag!

Kraaaaaam

Angelica

Mia stickar sa...

Mina har heller inte velat blomma i vinter och de vill de inte nu heller så du har lyckats bättre, har nog grönare fingrar!

Fru Venus sa...

Så här vattnat jag mina; krukan under rinnande ljummet vatten i 1 minut vart fjortonde dag (jag kör den 15:e och sista varje månad) har de inte blommat på 3 månader ställer jag dem i en kolsvart garderob i 2 - 3 veckor. Man "skrämmer" dom till att blomma då !? Funkar ;-) Lycka till! Kram

Filimarans Funderingar sa...

Jag lyckas aldrig att få dom attt blomma om igen vet inte vad jag gör för fel. Nu har jag inga kvar, har gett bort mina, jag har inte tålamod för de här blommorna de är för svåra för mig.

Tina sa...

Hej vännen!!
Grattis till din fina blomst!! jag klarar inte av att få dem att överleva, så jag har gett upp =)

Hoppas du mår bra & att du haft en fin helg.
Önskar dig en underbar vecka!
Varm kram Tina