tisdag 20 april 2010

UTMANING!

Jag har fått en utmaning av Blomman! Bäst jag antar utmaningen och skriver så tangentbordet glöder ;-)

Första Bästis: Eleonore
Första bilen: En alldeles underbar fiat från 1976!
Första förälskelsen: Hmmm... Måste varit Andreas

Första Husdjuret: hund
Första jobbet: jobbade inom hemtjänsten, åkte runt på en gammal moped!
Första köpta skivan: Nu skäms jag... Carola...
Första piercing: Öronen
Första semester på egen hand: Cypern med ett par tjejkompisar. Om man nu inte räknar tältningarna på ön i dammen...
Första riktiga kärleken: Jonas (fick tänka läääänge där)
Senaste alkoholdrycken: Öl, sedan blev jag hur dålig i magen som helst...
Senaste bilfärd: Kör inte så mycket längre men det var väl till stan...
Senaste film: Morden i midsomer, tittade igår
Senaste ringda samtal: Anette (vem annars...)
Senaste bubbelbadet: Hmmm... Badar ju varje dag hemma... Med en och annan fis så blir det bubblor ;-)
Senaste kyss: Oj, oj, länge sedan....
Senaste gången du grät: oxå länge sedan, har svårt för att gråta..
Senaste måltiden: frukost

Åtta snabba:
Har du dejtat en av dina bästa kompisar? Nä
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja faktiskt, ungdomskärlek...
Har du fastnat med blicken i någons urringning? Nä inte direkt, mer i någons ögon!
Har du fått ditt hjärta krossat? Många gånger...
Har du sagt att du älskar någon utan att menar det? Många gånger tyvärr
Haft ett one night stand? Japp
Har du busringt någon gång? Japp, när jag var liten och oförståndig
Sex saker du gjort idag? vaknat, ätit frukost, gått med hunden, pratat med hemtjänsten, druckit kaffe och gjort detta på datorn...
Fem favoritsaker utan rangordning: Datorn, tv:n, mitt sticke, mobilen och sängen!
Fyra personer du kan berätta allt för: Min inre person får veta allt, Anette får veta nästan allt!

Tre val:
Rött eller blått? Blått
Chips eller Choklad? Choklad tror jag...
Sommar eller vinter? SOMMAR! Fast egentligen helst vår!
Två saker att göra innan du dör? Åka till Kina och hitta mannen i mitt liv.
En sak du ångrar? Mycket! Har fem år av mitt liv som jag skulle vilja spola bort!

Nu har jag varit duktig som gjorde detta tycker jag.

Sen kanske man skulle skicka denna vidare oxå...
Syrran
Lisa
Anette

Ni behöver "arbeta" lite och gnugga era geniknölar!

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Hi hi...va kul! Nu fick man ju veta en del...
Alltid kul att veta lite mer om sina bloggkompisar. Hoppas du har en bra dag.
Kram.

Unknown sa...

Spännande... Nu fick jag veta lite till om dig! Kul! kram

Sjömans-Elin sa...

Den med att fisa i badkaret tyckte jag var kul! :) Länge leve bubbelbad!

messan sa...

Åh, vad spännande läsning om dig! Det är så kul att läsa sån där spännade läsning:)
Gillar inte heller penseèr så där värtst men de stackarna tål ju frost i alla fall;).
Ha det gott!
Kramar

Sunna sa...

Alltid spännande att få veta lite mer om varann

Tina sa...

Hej hopp vännen!
Det va härlig läsning =)
Hoppas du mår bra vännen & att du får en underbar Onsdag!!
Varm kram Tina