söndag 25 april 2010

Min regnbåge!

Ja, jag tycker nog att det ser ut som en regnbåge allt, sjalen jag stickar. Jag tycker färgerna är underbara att titta på...


Här kommer fler kort från Anettes och min runda till hembygdsgården. Här är brunnen. På grund av att dom började med våffel-söndagarna så var dom nog lite tvugna att dra in vatten men innan dess fanns det bara brunnen.


Att ett träd kan ge sådan fin skugga! Jag har alltid gillat träd...


Här har ni dagens favoritbild:


Detta gula mot en alldeles klarblå himmel! Så snyggt så man kan tro att man inte har tagit kortet i Sverige!

Denna dagen har varit en mycket bra dag måste jag säga... Värken i min höft har lugnat sig, jag har haft en underbar utflykt med Anette och hållt mig vaken HELA dagen! Tänkte till och med lägga mig tidigt. Det är iallafall min tanke. Har alltid haft svårt att somna men somnar jag så sover jag väldigt hårt. Imorgon kommer min prinsessa tillbaka... Eller rättare sagt; livet blir som vanligt igen... Skönt...

11 kommentarer:

Cecilia sa...

Ännu fler härliga bilder! Måste varit en riktig fullträff, den här utflykten!

Therese Lestander sa...

Vacker regnbåge! Vad är det för mönster du stickar?

Anki sa...

Jag gillar också att fotografera träd. De talar till en tycker jag.

Så vacker din sjal blir!

Tigris Predikantan sa...

Tänk att få ha det så skönt som man önskar ibland!
:)

Renée sa...

Therese, jag är så pass trist (än så länge) så jag stickar bara räta... Men jag hade tänkt mig kanske nåt mönster på nästa jag ska sticka!

bakom berget sa...

Tack snälla du, för den goa kommentaren. Jag tycker det samma om din blogg. Jättetrevlig.
Men hallå...hur fort stickar du? Jag tyckte att du precis började på den där sjalen och nu har du kommit så där himla långt!!! Den blir jättesnygg.
Din fina bild...den är ju ursvensk! Gul&blå.
Åh, vad jag tycker att din hund är söt! Gibson...är det efter Mel...eller?
Ja, fin är han då i alla fall!
Hoppas du får en bra start på nya veckan. Kram Åsa.

Anette sa...

Angående bilden du tog på himlen, tycker jag att det är precis tvärtom. Det finns väl inget som slår den svenska naturen och en knallblå "sommar"himmel.

tankar från mitt fönster sa...

Vilken vacker schal! Underbar vårbild den med videkvistarna!
Skönt att du har haft en värkfri dag.
Kram
/Ulla

Anta sa...

Du och Anette verkar ha haft en underbar utflykt å tur med vädret oxå. Super snygg sjal, vilka snygga färger. Sov gott ha det så bra Kramar Anta

Sjömans-Elin sa...

Gillar färgerna i sjalen! Men stickar du den verkligen på jumperstickor? Får du inte ont? Jag stickar allt på rundstickor - om de inte får plats på strupstickor, vill säga. Mycket mer skonsamt för händerna och handlederna. Bara som ett tips. Om du nu får ont.

Madeleineslife sa...

Så underbart att få njuta av solen & naturen! Det är som du sa, man behöver inte ta sig så långt. Utan runt knuten så väntar något spännande & härligt!

Kramis