måndag 12 april 2010

Har allt gjort LITE nytta...



Det tar TID men det blir en sock lite då och då... Här är en vuxensock i en av mina favorit färger! Nu ska jag bara göra en till likadan... Nästa par blir nog till ett litet barn. Roligare att sticka så små sockar för man blir ju färdig så fort!

Jag har gjort lite annat oxå idag. Jag har arbetat hårt ser ni! Så hårt så jag sitter med världens huvudvärk trots medicin och med stödkrage på... Ja sånt e livet ibland men det är väl smällar man får ta antar jag. Jag har nämligen klippt mitt prydnadsgräs ute på balkongen och det var ingen lätt match (för mig alltså...). Jag har fyra stora krukor på balkongen, två med prydnadshirs en med ett annat gräs som är grönt med vita kanter och den sista krukan innehåller en ormbunke. Kan vara så att det två-färgade gräset har övergivit mig på grund av att det varit för torrt men i så fall har mamma mer jag kan ta.

Prydnadsgräs är både vackert och växer som ogräs!Av en enda liten planta man köper på typ granngården så blir det genast två året därpå. Jag har delat på min stora planta många gånger och gett bort. Har gräset i stora krukor av plast som klarar minus 40 grader. Täcker dom inte med något utan dom står intill väggen på min balkong. Man klipper gräset på våren, man ska inte klippa på hösten för då blir plantan mer känslig med "hål" rätt ner till rötterna.

Jag älskar allt som har med blommor och plantering att göra. Ett tag hade jag ca 30 olika sorters pelargoner som jag höll på att övervintra och drog fram och tillbaka från förrådet. Numera orkar jag inte med sådant längre utan nöjer mig med lite smått bara. Man ska ju orka sköta det oxå liksom!

2 kommentarer:

Pinglan sa...

oj... Klarar -40 grader?? Tror du de skulle överleva hos mig då??

Madeleineslife sa...

Älskar oxå blommor!
Men det är som för dig, försöker göra det så enkelt som möjligt, rabatter som sköter sig mer eller mindre själva...

Det där gräset du har skulle jag vilja ha i mina rabatter!

Vart hittar jag det?
Kramis