torsdag 8 april 2010

En väldigt glad unge!!!

Morfar var i Jönköping igår och köpte Emmy en ny cykel, hon fick den egentligen i födelsedagspresent av mormor och morfar, gamlamormor och moster Melinda. Fast på Emmys födelsedag var det alldeles för mycket snö så vi har väntat tills nu.

Morfar skruvade ihop cykeln igårkväll och kom hit med den när han skulle ta hunden på en runda. Jag ringde efter Emmy som var någonstans och cyklade med Michaela. Ni skulle sett hennes min när hon såg cykeln, hon sken som en sol!


Innan man får prova den nya cykeln upptäckte vi att Emmy behövde knyta sina skor. Morfar fick rycka in och knyta dom.


Bäst att ha tungan rätt i mun när man ska balansera på tåspetsarna!


Å så tog hon sats och for iväg som en oljad blixt.


Här står dom två allra bästa vännerna med likadana cyklar. Efter att denna bild togs satte sig bägge flickorna på varsin sadel och for samhället runt!


Jag kan lova att om inte jag hade sagt att klockan var 18:00 och det var slutlekt så hade dom cyklat än! Fast eftersom Emmy hade varit med mig och cyklat oxå så var hon rätt trött när hon kom in. Ont i ryggen hade hon oxå men det kan ju vara att hon är otränad. Roligt har dom iallafall. Idag tog dom två små "siamesiska" twinsen med sig fikakorg och gjorde en koja vid en bäck längre ner i samhället. Önskar nästan man var liten igen så man fick vara med och leka...

7 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Hon ser verkligen hellycklig ut för den nya cykel.

EDSmamman sa...

Visst är det roligt när barnen får presenter dom ej räknat med. Fin va den oxå... Min dotter har oxå vuxit ur sin cykel å behöver en ny... dessutom ska Isaac få sin första cykel nu i sommar.. Duuuurt!

Tack för dina kloka ord i bloggen, som alltid!

Renée sa...

När barnen är så små så tänker dom inte på om dom får en ny cykel eller en begagnad. Kan du inte kolla med dina vänner och bekanta om någon har en cykel billigt? Emmys cykel är från biltema. Betydligt billigare än hennes förra cresent kan jag säga! (Som förövrigt numera är till salu!!!)...

messan sa...

Vilken lycka med en ny cykel! Jag förstår precis hur glad hon var:)
Vad spännande att ni ska till USA. Vart bär det iväg då?
Jag hade turen att få tillbaka lite...pyttelite, är superglad för det, för restskatt är inte alls kul.
Kram till gulliga dig

Renée sa...

Vi ska till soliga Florida, Sarasota heter staden. Vi har släktingar där så det är därför vi åker. Skönt du inte fick restskatt, det är INTE kul... KRAMIS!!!

Darkland sa...

Jag säger då det, våra siamesiska twins o lika cyklar;) Alltid retar det väl någon:D *hehe* Kraaaaam o vi ses imorgon:)

Madeleineslife sa...

Underbara bilder! Det finns inge härligare än när barn är glada, det kommer ifårn hjärtat! Då är det en underbar känsla att vara mamma!

Kramis

Haha, vilken bild du hade hittat på trädet förresten! :)