onsdag 24 mars 2010

Underredsbehandling...

Japp så fick det bli! Jag har duschat hunden alltså. Men jag kände att HELA hunden orkade jag inte med för Gibson är så vansinnigt rädd för hala golv och jag får hålla honom stenhårt om jag ska duscha hela honom. Tänkte att om jag tar halva hunden idag och den andra halvan en annan dag så kanske det inte blir så himla jobbigt! Vad smart jag är eller hur!!! Ju längre man håller på i duschen destå otåligare blir Gibson och vill gå därifrån. När han märker att golvet är halt av allt vatten så får han panik och då måste man hålla honom så han inte sticker!

Nu blev det mycket lugnare när det inte tog sådan tid. Plus att jag bara blev andfådd av det plus lite ont i ryggen, inte heldöd som jag brukar bli! Ett stort problem är bara att min hund numera är döv. Så när jag ropade "stanna" för att hämta en handduk så bara gick han rakt ut i hallen och fick med sig några liter vatten som bildade pölar på golvet. Ja, ja... Bara att torka upp och se glad ut. Gibson var glad över att det var färdigt och ställde sig framför sin "godis-byrå" för att få sin belöning. Två små hundkex för ett fotbad. Jag vill oxå ha belöning ju! Hmmm... Jag tar väl mig en välförtjänt sticke-paus...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va deppig han ser ut!!!Ja nu saknar man snön lite, va skitiga dom blir nu..Tur att Snobben är svart

Renée sa...

Han ser så deppig ut bara för att han inte gillar att bli fotad! Ska INTE titta in i kameran...

Pinglan sa...

Dibbedobben.. Så fining blev han!!! Kramis

Madeleineslife sa...

Ja jobbigt är det att bada hundar, det kommer jag på när jag ska göra det & har 2.. Försöker ofta få hjälp av någon villig själ som orkar ta tag i det. För det är som för dig att jag får mycket ont!
Men mina behöver verkligen bada!
Skulle nog bli av med mycket hår då oxå ;P

Ball den var Emmy´s "fot"! ;)

SV:
Ja detta är inget kul med migrän! Mycket bättre idag, men det är tillbaka nu till kvällen.. Försöker uppdatera mig nu i bloggarna, nu när jag inte kunnat hänga med pga migränen :(

Ang permobil.. Jag har funderat mycket över det.. Det är ett svårt steg för mig. Men min vardag fungerar inte! Jag kan inte ta promenader med mina hundar, då ite bara pga mitt ljumskbråck. Men det vet du säkert redan då du följer min blogg...
Men nu känner jag att det får vara nog. Förra året gick jag ett ½ år på kryckor kunde inte gå en promenad. Det är flera dagar i veckan jag inte kan det nu heller. Även om jag inte skulle ha mitt ljumskbråck. Men att ja skulle göra mig av med hundarna är inte ett alt! Det är mitt liv, min anlednig att orka kämpa & leva. Ja du känner säkert likadant?
Men jag känner att jag har ju rätten att undersöka möjligheten. Men vile kolla runt lite med dom som har det för att se vad som gäller. För mig så känns det inte som om jag kan ha en el rulle här på landet utan då gäller det i så fall en el scooter.
Den kostar ju en hel del, finns ingen mjlighet att betala den själv.
Så tänker göra ett försök & kolla som sagt vad mina möjligheter är?..

Vad tror du?

Kramis <3