måndag 22 mars 2010

Jag = trött gris!!!


Så här känner jag mig för tillfället, som en trött gris! På förmiddagen går det rätt så bra men eftermiddagen är som om någon hade hällt grus i ögonen och gett mig värsta sömnmedlet. Kanske känns det extra jobbigt just nu för jag har svårt att somna på kvällen. Ligger och vänder och vrider på mig utan att sömnen vill infinna sig. Sen ringer klockan vid tjugo över sju och jag behöver MASSOR med sömn!

Att vara sjuk tar nämligen på krafterna och har man EDS så är detta med återhämtning extra viktigt. Struntar man i detta så blir man helt enkelt sämre, så är det. Så sova mycket är bra... Men vad ska man göra när det bara inte går? Man kan inte tvinga sig att sova.... Kanske beror det på att jag nu har haft en smärt-topp och när den släpper så kommer sömnen att komma tillbaka. Om det släpper vill säga...

1 kommentar:

Rut och Signe sa...

Hej! Tack för att du lämnat avtryck i min blogg. Alltid roligt att läsa andras bloggar men din är mer åt hållet som berör. Känner stort medlidande i din vardag men ser ändå att du funnit saker som förgyller din tillvaro och det känns härligt. Välkommen åter till mig och låt dig inspireras nu till våren av härliga bilder från trädgårdar och vacker natur. Ha en överkomlig vecka och du våren är påväg!!!! Kram Marie