onsdag 31 mars 2010

En till sjukling i familjen...

Min syster har inte mått sådär himla bra på ett tag. Muskelvärk, huvudvärk och en bruten tå! Detta gjorde iallafall att hon kom i kontakt med sjukvården. Det ena ledde till det andra och EDS kom på tal. Som tur var så var det en läkare som visade intresse och nu har dom gått in i mina journaler och tittat. Jag har naturligtvis givit mitt tillstånd om detta!!!

Läkaren trodde att det är en mildare form av EDS som syrran har (om man jämför med mig alltså) eftersom syrran inte riktigt har samma överrörlighet som jag. Hennes läkare skickade iväg en remiss iallafall om utredning så nu får vi se vad som händer. Det är ju alltid bra att ha en diagnos i ryggen om det skulle hända något.


Jag och min syster, syrran till vänster (det syns kanske att jag inte mådde bra här, huvudvärken from hell....)

Dagen har gått åt till att åka till staden och handla. Tyvärr drog det ut på tiden så vårat stickcafé ska vi ha imorgon istället. Anette och jag hade abstinens efter godis och därför var vi så illa tvugna att handla idag. En påsk utan godis är som en korv utan bröd, typ! Det är iallafall så himla bra att skylla på att man får äta godis för det är påsk!

JAG VILL ÖNSKA ALLA ER SOM LÄSER EN RIKTIGT GLAD PÅSK! ÄT, DRICK OCH VAR GLADA!!!

2 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Jag vill önska dig det samma en glad påsk, och du, det är klart man ska äta godis när det är påsk, mycket godis.

skapa och inreda sa...

Glad Påsk! Ät godis för då blir man glad:)
Vi syns i kväll:)
Häxan Annika