torsdag 18 februari 2010

sova är skönt...

somnade i soffan precis innan Anja skulle åka sitt lopp i störtlopp. Vaknade av att dom pratade om Dalai Lama??? Fattade iallafall ingenting men mådde rätt så bra- Tog en sväng med hunden och när jag kom ut höll jag på att få en chock: vilket snö-fall!!! Enligt de lärda kunde det komma upp till en halvmeter... Ingen blir ju glad precis men jag hoppas att det lugnar sig snart faktiskt för nu är jag lite lack på snön...

Väl hemma tänkte jag att jag kanske skulle kolla febern även om jag säkert inte har någon... 39 grader!!! Hur är det möjligt? Ja, ja, det är ju som det är men jag förbereder mig på e3n värkig natt och tar en alvedon så kanske jag slipper det värsta. Är det inte febern som gör att man får så himla ont i lederna? Någon lärd som vet???

1 kommentar:

EDSmamman sa...

Hejsan svejsan min vapendragare ;-) Jo alltså det där med febern... när jag åkte in i söndags och hade sådär förfärligt ont, ja då fick jag feber... 37,7 hade jag enligt ssk örontemp.... och hon frågade mig om jag brukade ha feber... "njaeee".. svarade jag. Men jag brukar känna mig kallsvettig och febrig när jag har riktigt ont i lederna.. fast jag har aldrig kollat tempen då...

så kanske är det som du säger att det hör samman. Men på vilket sätt vet jag inte.

Måste fråga, är din läkare duktig på EDS? För läkarna på sjukhuset stod lite som frågetecken över varför jag hade såna ryggsmärtor. Ja, jag hade ju ont överallt men det var ju tröttheten i ryggen som gjorde att jag tappade kontrollen över det. Sååå ont det gjorde när ryggen krampade sådär. Dom trodde jag hade blödningar i magen så det var ett himla massa klämmande och kännande dagen efter av olika läkare och jag tänkte för mig själv att "hallå, det var ju ett smärtskov men nu med morfin så mår jag ju bättre, låt mig åka hem"...

Vad tror du hände? smärttop på själva skovet pga av magsjukan (blir alltid jättedålig av magsjuka eller flunsan) eller nåt annat.

Dom frågade oxå om jag gjort illa mig, ramlat eller gjort nåt speciellt innan jag fick sådär ont.

Här är det svinkallt idag. -20 grader, men min kåta hanhund verkar ha tappat känseln på alla ställen utom snoppen, för han rymde till en löptik idag.. tur man bor i en mindre by. Suck.