onsdag 24 februari 2010

Sol och sticke!

Vädret har varit helt underbart i denna dag. Strålande sol från en blå himmel. Solen värmde så det vart tak-dropp från cykelförrådstaket. Inte dåligt trots denna kyla. Solen är verkligen varm!

Jag har gjort färdigt mina lila sockor och tänkte att jag faktiskt för en gång skull ville göra nåt annat. Det blev ett par benvärmare istället, inte så olikt sockar men lite skillnad är det nog.

Tog ett grå/vitt raggsocksgarn från "svarta fåret", la upp 13 maskor på varje sticka (54 m) och stickar 2r, 2a. Läste i nån tidning att benvärmare är senaste modet så nu är jag väl "inne" för en gångs skull!

Måste dock ta det lite lugnt med stickandet eftersom mina händer inte är så himla pigga just nu. Tummarna bara håller på att strula, går ur led (mest på morgonen) ju mer jag anstränger dom. Har ringt till arbetsterapeuten om ortoser och fingerringar. När jag får dom kommer jag lägga upp bilder på dom på bloggen.Det är dock inte lätt att ta det lugnt när man vill så mycket!!!

1 kommentar:

messan sa...

Vilken härlig dag det var i går med knallblå himmel och solen börjar faktiskt värma som du skriver. Underbart! Istapparna växer sig längre och längre.

Fint garn...men ta det lite lugnt med dina händer.
Kramar