torsdag 1 maj 2014

Min lilla mormor...

Min mormor fyller år samma dag som kungen, med andra ord så fyllde hon år igår! Dock så firades inte hennes födelsedag som det var tänkt för lilla mormor råkade ramla hemma i sin lägenhet och bröt då lårbenshalsen. Opererades på natten och fick alltså tillbringa sin 92:a födelsedag i en sjukhussäng på Eksjö lasarett.

En spik håller numera ihop det hela och även att hon förstår att det kanske inte är så bra så säger hon att man inte ska deppa ihop utan man får ta det som det kommer! Min mormor klagar aldrig, hon skrattar och är glad trots att hon ligger nyopererad. En krutgumma som är segare än den segaste kolan!

Kan dock säga att detta med att flytta på gamla människor kan röra runt det i skallen på dom. Igår när vi kom så satt vi och pratade om ditt och datt. Mormor sa då att hon bodde i Jönköping och då sa jag att det gör du inte, du bor i Nässjö. Då spände hon ögonen på mig och sa " Hur vet du så mycket om mig?". "Ser du inte vem jag är?" säger då jag. "Nu ser jag, du är ju Melinda!!!" "Mormor, det är ju Renée!!!!" (Melinda är min syster så helt fel hade hon ju inte men ack ack så fel det kan bli. Vi skrattade allihopa för min mormor har världens bästa humor. Även om hon snurrar till det så kan hon ta det hela med en klackspark!

Nu hoppas jag att hon snart är på benen igen så vi kan fira hennes födelsedag på riktigt!

3 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Vilken krutgumma hon verkar vara din mormor! Synd att hon måste vara på sjukhus när hon fyller år! Men ni får fira henne sedan.
Kram

Rosenvante sa...

Vilken härlig mormor du verkar ha. Då hoppas vi att hon läker snabbt så hon kommer ut och får njuta av försommaren och får sitt kalas

Helena sa...

Grattis mormor!
Hon verkar att ha humöret uppe i alla fall, och det är ju viktigast.
Hoppas hon får en fin födelsedag och att du får en fin helg!