torsdag 10 april 2014

Garn, garn och åter garn...

Jag berättade innan att jag ärvde allt som hade med garn att göra efter Anettes död. Detta hade vi bestämt för länge sedan, skulle hon dö före mig skulle jag få hennes grejer och skulle jag dö före henne så ärvde hon mitt. Inte trodde jag att denna stund skulle inträffa så mycket tidigare än vad vi beräknade...


Denna bild visar en del av allt garn jag har. Den översta bruna korgen innehåller bara drops delight och den nedersta bruna korgen är proppfull med bara drops alpaka. Sen har jag en stor kista med garn i min klädkammare plus tre backar, en tunna och ett antal kassar.... Vågar inte ta fram allt på en gång för det är massor!

Jag förstod att jag absolut kunde ha allt garn som jag ärvde plus mitt egna så jag har haft garnloppis här hemma! Sålde garn, stickor och stickböcker för en billig peng och tack och lov blev jag av med rätt mycket. Ändå har jag en hel sopsäck med garn kvar... För att inte tala om stickor! Anette hade det stora setet med rundstickor från knitpro, dessutom hade hon nästan varenda storlek av drops rundstickor...

Vanliga raka stickor kan jag inte använda längre men ändå sparade jag ett par av varje storlek och de var i antingen bambu eller trä. Strumpstickor har jag nu alla storlekar som finns och virknålar likaså. Anette köpte inget annat åt sig själv så därför hade hon massor... Varenda sak jag har ärvt berättar en historia, jag kan sitta och klappa hennes garn och minnas tillbaka på den roliga tiden. 

En vacker dag ska jag minsann ta fram allt garn jag har så ska ni få se det på bild, det lovar jag! Jag ska nämligen måla om ett stort linneskåp och ha allt garn i. Det skåpet jag har garnet i nu ska oxå målas och baktill ska jag sätta en tapet. Blir nog ett fint vitrinskåp när det är färdigt och inte fullproppat med garn!

Jag fick en frågan om hur det gick med mitt handikappanpassade kök. Jag kan säga att det gick inte alls... Allt lät ju så bra men sedan när vi började diskutera detta mer ingående så fick jag veta att kommunen endast gör detta EN gång i mitt liv. Eftersom jag bor på andra våningen och jag inte vet hur jag ska göra i framtiden så satte vi alla planer på vänt.

Fast jag har en el-rulle inomhus som jag inte har lärt mig riktigt att använda. Tycker den är klumpig helt enkelt och även om jag har satans ont i benen och fötterna så är det så att har du ben så använder du som, hur jäkla ont det gör (jag är envis som synden oxå och det är ju inte bättre direkt...)!

Idag är det en grå dag... Visserligen regnar det inte men jag drar mig för att gå ut. Jag borde verkligen få tummen ur för jag har hört att det finns både blåsippor och vitsippor. Det är ju så vackert med blåsippor så man kan smälta... Fast min absoluta favorit är förgätmigej. Gifter jag mig någon gång ska jag ha det i min brudbukett. Nu ska jag bara hitta en man oxå... Men jag såg i en tidning en tjej som gifte sig med sin hund, då kan jag väl gifta mig med Buddha eller???

Inga kommentarer: