lördag 2 februari 2013

Lite shopping.

Jag är ju ingen person som springer i affärer och handlar. Däremot gör jag det gärna framför datorn, handla på nätet är himla bra om man inte orkar eller vill handla på plats. Nu har jag då handlat på en sida som heter Grön Gåva. Där säljs allt möjligt som är snällt mot huden och framför allt ekologiskt. Jag handlade följande:

 Lite olika kryddor, den mest spännande är "Bako" som är en etiopisk kryddblandning. Ska bli spännande att göra någon sorts stark gryta med den kryddan! Allt smakar ju så annorlunda när man köper så här (tycker iallafall jag). Sen har vi kokosfett, bra att steka i och man kan faktiskt lägga lite i kaffet och smörja kroppens inre. Jag köper sådant som inte smakar något alls men innehåller massor med nyttigheter.

Här är då den stora orsaken till att jag beställde just från detta företaget: hårfärg. Denna färgen är helt naturlig och det ska bli kul att testa den sen (måste läka lite till tror jag.)

Sedan köpte jag nässle-pulver som är väldigt intressant just om man har EDS. Nässla renar nämligen bindväven! Innehåller också massor med nyttigheter (jag kommer nog bli som en duracellkanin). Man blandar det med typ apelsinjuice, men får inte vara kvacklig för det smakar fan... Men är det bra så kan man svälja det mesta!
Idag är det sol ute, får nog sätta ut näsan en stund och tanka lite vitaminer!

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det vankas hålla för näsan om du ska dricka det där då ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Allt som smakar riktigt illa brukar vara väldigt nyttigt! Att handla på nätet är fenomenalt, jag gör det också så mycket som det går.
Kramar

EDSmamman sa...

Hej, jag försöker lära mig om Aurveda och har även gått en utbildning, jätteintressant. Det är så mkt vi eds:are kan förbättra med våra kroppar om man bara vill lägga ner tid, eller rättare sagt, man ska ju ha ork att förändra nånting. Många får ju inte ens vettig smärtlindring och utan smärtlindring så orkar man inte nåt. det vet jag. Så var det för mig. Men det jag skulle komma till är, jag ser att du köpt en burk med kokosfett. Vet du att du kan massera in huden med det. Jag gör det. Det är jättebra att smörja in huden efter tex dusch, eller varje morgon och kväll. Cocos olja hjälper till att reparera huden och gör nånting med kollagenet på nåt vis. Jag minns inte, går säkert att googla på det.. jag fastnade iaf för det iom att min Ayurveda lärare Walter Meneses tipsade mig om den oljan till huden. Kom inte ihåg vilken doscha den hör till, men jag är en vata i grunden, men med pitta obalans. Och en pittaobalans har du oxå iom med dina smärtor och inflammationer. Du har hetta i kroppen men på fel ställe, eller på olika ställen men hur det än är ska Pitta eld inte finnas i lederna.. låter det här som mumbo jumbo men det är intressan när man börjar fördjupa sig i det. Jag har till och med köpt en bok nu som heter Glada och lyckliga barn med Ayurveda Maharishi, jätteintressant... men nu ska jag stänga ner och se på Spårlöst! ha det fint!!! kram kram