torsdag 24 januari 2013

På besök hos hudläkaren...

Ja, så var det då dax att se vad farbror doktorn skulle kunna säga om min hud. Han tyckte att mina problem satt precis där tonårsacne sitter men att det inte riktigt såg ut som acne. De tog prov på huden och svar får jag om ett par dagar. Då vet vi om det är acne eller något annat.

"Något annat" är då troligtvis någon form av reaktion på något jag inte tål. Jag tror ju att det är parfym och jag ska få kallelse till allergitest. Då sätter de lappar på ryggen och ser hur jag reagerar. Tills vidare fick jag utskrivet en kräm som heter Canoderm (som min hud bara sög in direkt!) plus att jag fick utskrivet tabletteer som heter Atarax. jag har ju vaknat av klåda så nu kanske jag kunde få sova.

Måste säga att det är en cool hudläkare Nässjö har, han är nämligen hela 79 år och still going strong! Vilken lycka att vara så pigg vid den åldern. Jag hade aldrig kunnat gissa att han var så gammal faktiskt.

Nähä, nu ska jag fundera ut något att äta, samma trista sak att göra varenda dag...

5 kommentarer:

ime sa...

Dom trodde inte att det kunde vara rosacea? Det ser ju ut som acne. Då ska man undvika produkter med parfym i, jag har själv haft det och fått en kräm som heter Protopic, den är superbra.
Kram

Carola sa...

Jag har oxå Atarax för klåda! Men tar den bara i yttersta nödfall! Blir sömnig av den å dagen efter är man som i en dimma! Avtrubbad... Hoppas det hjälper! Idag blev det skinkfrestelse, som mattips ;) Igår åt vi winerschnitzel med klyftpotatis, lasange dagen innan =)

Hamrånge slöjdare sa...

Hoppas dom hittar nåt som botar din klåda.
Kul med en sån läkare, en del bär ju sina år med heder.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hudproblem, det är jag van vid, serru, det har gått i släkten på min fars sida och det är ett elände. Just nu har jag stora konstiga rosor i rött med blodiga (låter äckligt, jag vet) toppar och det kliar och jag river och så säger folk, du har blod på skjortan eller vad det nu är. Och jag smörjer och smörjer och smörjer, och i början på feb ska jag ta bort med laser en massa jag har på ryggen, jag får göra det med jämna mellanrum......vad är det som händer?
När jag var barn hade jag inte en finne ens en gång.
Nåja, så länge man står på benen så.
Såg att det var väldigt läckra garner från den turkiska firman du tipsade mig om (Yarn Paradise, jag bara får mailen och kommer inte ihåg vad dom heter) det var många garner som var urläckra denna vecka.
Natti natti kram kram

Black Iris sa...

Hudproblem är vi nog tyvärr många som lider av nu för tiden. Jag tål så gott som ingenting. Bara Apotekets varor kan jag använda och parfym är helt uteslutet..
Hoppas du får lindring..

Kram Maidi