söndag 6 januari 2013

Kanelkakan som blev katastrofkakan...

Jag orkade inte ens ta kort på eländet... Här ska man göra en kaka som jag har gjort flera gånger innan och den har blivit absolut superb men nu blev den en absolut katastrof... Resultatet ser ut som ett litet berg med smulor... Gott blev det ju men inte kan man skiva upp en smulhög och bjuda på! Det är väl bara att ta nya tag men inte idag tack...

Saken är nämligen den att jag har råkat hamstra ägg... Därför tänkte jag att jag skulle göra en kaka för att bli av med några. Att hamstra grejer är min grej, jag kan hitta förråd av saker som jag kanske inte direkt behöver men som man ibland är glad att man hamstrar. Ta toalettpapper till exempel. Här lär man aldrig vara utan detta! Det kan i och för sig lika väl handla om tandkräm eller Maizena redning, jag blir lika förvånad varenda gång jag ser mina hamsterkinder!

Vore bättre jag hamstrade energi istället eller varför inte pengar?

3 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Jag brukar glömma att jag köpt hem vissa saker, helt plötsligt finns det 3-4 st av någon sort.
Är det sånt som håller går det ju an. Det är värre med ägg tex. Men gör du fler såna kakor är det väl snart slut på dom!! Hi, hi.
Jag kan inte lägga in bilder på min blogg, det är ändrat i mallen.
Har du märkt nåt sånt??

Anonym sa...

Ja ibland blir allt man göt en katastrof.
Va söta dina katter är. Skulle så gärna vilja ha en men det går ju inte när jag är allergisk.
Hur kan du få deras pälsar så oerhört
glänsande och fina? Borstar du dem varje dag.
Är Buddhas ögon blå?
Kram till dig.
Margit(maxelonia)

Shamrock sa...

har oxå en förmåga att hamstra - jag funderar på om det är ngt genetiskt