fredag 26 oktober 2012

Jag fick ett paket idag!

Jag fick ett paket på posten idag, paketet var min vinst från "Garnboden". De hade skickat ett meddelande till mig på Facebook om jag kunde skicka min adress, det meddelandet kom aldrig fram! Så jag skickade ett meddelande till dom och undrade var min vinst var och tur var väl det, annars hade jag inte fått detta paket idag.

I paketet fanns en beskrivning på barnkoftan som ni ser på bilden ovan.

Fem nystan av detta garn fanns oxå i paketet. Jag skickar ett stort tack för den fina vinsten!

Vid elva idag blev jag hämtad av min ledsagare. Idag skulle vi ÄNTLIGEN få tummen ur ändan och hälsa på Agneta. Vi alla tre har jobbat på "hemmet" ihop innan jag blev pensionär.
Agneta bor idylliskt på landet i detta röda hus. Vi blev bjudna på kaffe och goda mackor medans vi pratade gamla minnen och skrattade. 

Sen bar det av till Nässjö för handling av mat. Jag hade "eko" i min frys och kyl så det behövdes både det ena och det andra... Nu är det lite påfyllt och jag är nästan en tusenlapp fattigare...
Det är dyrt att äta!

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Å, vilken tur du ändå har! Vilken tur att du skrev. Och så roligt att du vann.

Men du, vilket mysigt hus din arbetskamrat bor i, det ser gudomligt ut och jag kan tänka mig att ni hade det mysigt.¨

Min svägerska har varit här i kväll och tro't eller ej, men det var en sån där riktigt mysig kväll, alla var harmoniska och ingen toppstyrde den andra! Då blir man glad!

Natti natti och storkramar

Helena sa...

Grattis, vilken tur att vinsten kom fram.
Vilket mysigt hus ni var i, riktigt lantidyll. Alltid roligt att möta gamla arbetskamrater.
Det är inte så dyrt med mat i Sverige, som i Norge. Du hade fått chock om du såg priserna här. 15 kr för 1 liter mjölk...