torsdag 5 juli 2012

Tussan + gräs = katastrof...

Tror ni har fattat att denna katt-tjej bara ÄLSKAR gräs... 
Igår var det dock gräset som gjorde att Tussan blev dålig. Troligtvis så fastnade ett grässtrå i halsen/näsan för hon började först kräkas så gräs och annat kom upp, sen gick hon hela kvällen/natten och hulkade och försökte få bort detta på alla sätt och vis...
Stackars lilla kisse...

Jag var så säker på att hon skulle vara dålig idag, att jag skulle få åka till veterinären med henne... Så när jag vaknade var jag lite nervös men lilla kissen hade troligtvis hostat bort skiten i halsen för hon gick och åt och var som vanligt, tack och lov!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att Tussan fick bort gräset ur halsen.
Här är så varmt och kvalmigt så jag tror jag blir tokig snart.
Ha en skön dag.
Kram
Margit(maxelonia)

ime sa...

Vad skönt att hon piggnat till av sig självt, inget kul att behöva åka till veterinär.
Kram till dig

Helena sa...

Stackars Tussan, tur att det ordnade sig. Djur kan ju inte säga ifrån var dom har ont, men nu märkte du ju det. Hoppas du har lika soligt som vi, +26 grader!

EDSmamman sa...

Hej min fina vän, är tillbaka i bloggvärlden med ny blogg. Mer inriktad på det friska i mig än på det sjuka. Välkommen till Anbäckens Hvita

Klicka på min länk så kommer du dit!

Å vet du, jag är kattvakt till en ragdoll hanne!!! En brun spdan. Såååå fin. Vi kanske ska få överta honom :-)

Anonym sa...

Har också en katt som är tokig i gräs, är som en ko.Nu på sommaren är det bara att plocka.
Men på vintern är det svårt att få bra gräs att sätta.
Tur att det gick bort i halsen, fy vad det skulle känts otäckt.
Men en fin kisse har du.
Gunilla.

Snäckskalsdalen. sa...

Lilla kissen! Hon klarade av det bättre än vår Pippi för några år sen. Det fastnade ett gulnat hårt halmstrå där i halsen, näsan och runt där så vi fick åka till veterinären som på nåt vis fick bort det (sövning och pincetter och grejer och en massa pengar, men vad gör man inte) och efter det fick hon så rolig röst, vi skrattar ännu åt henne när hon "pratar" för hon låter så rolig, stackarn.
Kraaamar

Reidun sa...

Gräs är bra för då kräks de upp hårbollar men det kan gå snett som du befarade. Vi fick åka till vet. med våran då de tog bort ett grässtrå som fastnat mellan näsa och hals. Isch!!