onsdag 14 december 2011

Nu är det kort...

...Igen! Jag snackar om mitt hår alltså! Äntligen har jag klippt mig, gudars så skönt det är att pilla på snagget bak i nacken... Så man kan somna...


Här är jag, helt nyvaken och inte iordning för fem öre... Jag tillhör inte de som sminkar sig och tar foto på dagens outfit direkt som ni kanske märker!


Här har ni min supersnaggade baksida. Ja, jag SKA färga håret snart... Eller någon gång iallafall... Det får bli när andan faller på och mamma kan hjälpa mig!

Idag ska jag sticka. Jag är liksom lite tvungen! Har en beställning på en halsduk, den är snart klar men eftersom den är i olika färger så tar det väl lika lång tid att fästa alla trådar som det har tagit att sticka den... Suck...
Jag är lite "suckig" för tillfället, känns som om det är nåt hela tiden och jag hinner inte med mig själv riktigt. Jag är ju lite känslig och måste vila ofta. Får jag inte det blir jag kinkig som en bebis (iallafall i mitt inre).

Igår tände jag iallafall det tredje ljuset så jag är lite ifatt på den fronten! Hur har ni det, är ni stressade så här innan jul?

12 kommentarer:

Malla sa...

superfin är du!
ja, ska vi ta julklappspengarna och dra till kanarieöarna ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Du blev jättefin. Igen.
Nej, jag är inte stressad av julen i år, jag har liksom lagt ner det, bestämt mig för att inte göra så mycket väsen av den. Kan bero på att nästan alla är upptagna på annat håll och det bara blir min svägerska och hennes yngsta dotter här och dom är lättvindiga! Skönt, jätteskönt.
Agneta kram

Shamrock sa...

Jättefint (men du kommer väl knappast ja nytta av din nya plattång med den frisyren ;))

En häxa på Vift sa...

Snyggt! Du passar i kort hår. :)

Stressad inför julen? Jag brukade vara det... jag har lagt ner det till största delen. Jag pyntar lite, handlar mest julklappar på internet så det stressmomentet har jag tagit bort (hatar folksamlingarna i julhandeln, haha) och så får det vara bra så liksom.

Anonym sa...

Hej Renée! Jag är också på gnällhumör. Måste iväg och handla julklappar till mina Barnbarn men vet inte hur jag ska orka. Städningen har min man börjat lite grand med. Det blir han som får ta den biten eftersom jag inte orkar. Jag önskar att det vore som förr då jag kunde jobba med massor av saker samtidigt. Ska försöka att stryka gardiner och göra julmat och baka. Det får bli som det blir
Jag antar att min Dotter och hennes familj kommer hem till oss.
Nej nu måste jag försöka att göra lite nytta.
Kramar till Dig och Din Dotter.
Margit(maxelonia)

Anonym sa...

Snyggt!

caja sa...

Skitsnyggt, I love korta nackar!!

Krqam på dig vännen och var rädd om dig/caja

Hamrånge slöjdare sa...

Det är härligt med kort hår!
Jag tänker inte stressa ett dugg till jul. Jag har tagit bort massor av måsten! Det blir som en vanlig helg fast vi får skinka!!

Lisbeth sa...

Nja lite stressad är jag nog men jag tror att det mest är så att jag känner som dig. det är något hela tiden och tiden att hämta igen sig får stryka på foten. Vill men ska inte är mitt drag i klippfunderingarna. Förra gången blev frisyren så konstig. Ena sidan är halvkort och den andra ingenting. Måste spara ut så att det går att börja om
Ha en bra kväll

ime sa...

Nä jag är inte stressad, har varit klar med julklapparna länge, köper ju bara till mina barn. Och julmaten har vi bestämt oss för att hoppa över, står ju bara kvar i kylskåpet och får slängas till sist. Så det blir nåt annat att äta, gör nog ris a la malta i alla fall.
Kram till dej

Camilla sa...

Det blev jättesnyggt!! Jag älskar korta frisyrer, men vågar inte klippa det redigt så kort som ditt. En dag göra jag det förhoppningsvis.
Vilken färg blir det om du ska färga? Jag har slutat att färga och släppt fram min naturliga råttfärg. ;)
Ha det gott

bakom berget sa...

Såå snyggt! KRAAAM.