lördag 17 december 2011

Jag har ett uppdrag!

Jajjamensan, så är det! Eftersom pappa och jag tippar på lotto varje lördag så är dagens uppdrag att hålla tummarna för kung och fosterland! Förra veckan vann vi 18 kronor så jag tror inte att vi höll tummarna hårt nog...

Om jag nu skulle vinna en hel hög med tusenlappar så skulle jag nog boka en resa till Emmy och mig. Sen skulle jag naturligtvis bjuda med en person som skulle vara min assistent under resan. Som betalning får ju personen sola helt gratis plus äta helt gratis under hela resan. Resan skulle gå till ett varmt land och där skulle det finnas en spa-anläggning... Massage varje dag, bada i varma bubbelbad, få gyttjeinpackningar och allt annat mysigt som finns.

Sen akulle jag skänka en massa pengar oxå. Jag förstår inte de som har en MASSA pengar, att de inte kan skänka lite mera till de behövande. Jag skulle gärna skänka till organisationer som har med barn att göra. Helst skulle jag vilja åka ner och se vart pengarna går till.

Drömma kan man ju göra, eller hur? Jag tror att ALLA har en plan i skallen om vad de skulle göra om de vann drömvinsten på lotto och joker.

Jag glömde ju en sak; JAG SKULLE KÖPA GARN!

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vann jag en sån där stor summa så skulle jag också börja med att skänka häften till hjälp, det har jag redan bestämt, för när man får så där mycket pengar kanske man blir så berusad av dom att man glömmer bort att dela med sig, eller blir löjligt snål, man vet ju inte. Sen vet jag inte......men en resa vore fint, kanske med en massa bloggvänner! Det vore nåt det!
Haha, här sitter jag och drömmer...
Kram

Rosenvante sa...

Håller tummarna också, ok för dig och oss såklart.
Jag vet ju också vad jag skulle göra för mina pengar, resa står alltid högt och att dela med sig. Sen garn och sluta jobba och bara få vara ledig o göra allt man vill. Måste bli mycket pengar då såklart.
Ha det gott.
Kram

Anonym sa...

Som man kan drömma om den där stora vinsten ...

Shamrock sa...

hoppas att du vinner nu

Lisbeth sa...

När vardagen är som tuffast måste man få drömma. Hur skulle man annars orka Jag håller tummarna jag också för dig
Ha en fin fjärde advent

Hamrånge slöjdare sa...

Jag ska hålla tummarna för dig!
Hoppas du vinner mycket pengar.
Jag köper varken lotter eller tippar, så då är det inte stor chans att vinna.
Ha en trevlig lördagkväll!

Cecilia sa...

Det händer att jag står i duschen och fördelar en tänkt vinst, men så räcker inte riktigt pengarna och jag får öka på summan jag drömmer om att vinna... :-D

Black Iris sa...

Drömmer om storvinsten gör jag också och jag vet vart en stor del av pengarna skulle gå...
Jag vurmar för djuren som far illa..