tisdag 6 december 2011

Blir nästan lite rädd...

Kanske är det för att jag på grund av mini-piller inte haft mens på snart 12 år... Kan inte ha det, blir en galen yxmördare av det så för att kunna vara hanterbar för min omgivning måste jag vara mens-fri!

Nu har det börjat rinna på rätt bra detta jäkla blod... Sedan sist jag skrev har det satt fart en hel del. Först kom en klump och sedan kom farten om man säger så... Jäkla skit, varför ska allt bli så mycket jobbigare jämt? Mamma gjorde så att jag mindes en tandutdragning jag gjorde när jag var ca 12 år. Det blödde i ett helt dygn och inte lite heller. Jag minns att jag stod över handfatet på toa och det rann ur käften... Vaknade mitt i natten och hade en kocka med levrat blod i munnen. Sprang ut och spottade ut detta och tjosan så var det på gång igen...

Jag tror det är samma sak med detta, det är så skört... Räcker säkert att jag tar i på toa eller råkar gå lite för mycket. Nu har jag varit och fixat lite större bindor så nu får det rinna bäst det vill, jag tänker sova!

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jobbigt! Mycket värre än min ogjorda att göra lista som inte blir gjord.....KRamar

Anonym sa...

Stackars Dig. Hoppas att det ordnar upp sig.
Kram till Dig
Margit(maxelonia)

Hamrånge slöjdare sa...

Hoppas du får hjälp med blödningen!!
Är ju inte roligt att ha det så.

En häxa på Vift sa...

usch då, lät inge vidare. Så du slapp mensen med minipiller du? Jag blödde mera! Eller rättare sagt hela tiden.
Samma lika med spiral och p-sprutan.
Med kombinationsp-piller så mådde jag bara kasst hela tiden.
Visade sig att jag tillhörde de som är överkänslig mot gulkroppshormonet. Häpp, där försvann alla p-medel rakt av. De hjälpte inte mot mensvärken ändå eftersom värken kom ifrån cystorna som invaderat livmodern men det visste man ju inte då.

Hur som, hoppas det lugnar ner sig på blödningsfronten för dig, inte kul när det bara forsar ut sådär heller, håll koll också så du inte får blodbrist mitt i allt annat. Kram!