onsdag 19 oktober 2011

Vilken lättnad... Plus onödigt vetande eller nåt?

Kortisonet har hjälpt mig och jag är alldeles överlycklig! Inte för att det är borta men så mycket bättre idag efter att ha smort hela överkroppen igår. Det går ju dock åt en jäkla massa kräm och tuben med salva som fanns i affären är ynka-pytte-liten... Men, men... Bättre än inget, får väl köpa fler tuber helt enkelt.

Jag bor ju i ett litet samhälle i småland. Här bor väl ca 800 pers om man räknar de på landsbygden oxå. Alla känner alla och det är så jag gillar att leva. Vi har ju då en affär här, en lyx eftersom det inte finns någon liten affär i några av de andra små-samhällen härikring. Här säljer de bland annat varor från apoteket och ibland kan det vara en räddning. Att inte ha nässpray när man börjar bli förkyld är ju ett rent elände.

Jag har extra tur för jag bor i det som man kan kalla "centrum", här finns affär och lite längre bort en pizzeria. Ska man storhandla så åker man till en större stad. Detta samhälle ligger så vi har lika långt både till Eksjö och Nässjö, 1,5 mil ungefär. Ska jag bara handla mat så kan jag åka till Eksjö där Willys finns. Ska man däremot kolla på lite av varje så åker vi till Nässjö. Lite större utbud med Rusta och ÖB till exempel. Närmaste IKEA finns i Jönköping, dit är det 4-5 mil, där finns väl i stort sett ALLT!

Nu är det ju så att jag inte kan köra bil längre... Mina armar somnar så fort jag höjer dom och nacken är inte som den ska längre... Brukar hänga med mina föräldrar när de ska handla mat, ska jag bara handla mjölk går jag till affären. En sak som är till stor hjälp när man inte kan ta sig någonstans är internet. Jag handlar kläder, skor, kattmat, böcker, patroner till skrivaren, garn,  ja det mesta alltså.

Nu har jag delat med mig av mina shoppingvanor, lite onödigt vetande kanske... Hur shoppar du helst? Kroppsligt eller via internet? (Ja ni fattar va...)

6 kommentarer:

Hamrånge slöjdare sa...

Vad skönt att du är bättre!
Jag shoppar helst kroppsligt!! Men det kanske är för att man ska få komma ut lite. Jag har 3,5 mil till Gävle, och seniorkort på bussen så jag kan åka varje dag om jag vill. 210:- i månaden. Jättebra.
Hoppas förbättringen håller i sig.
Kram.

Sunna sa...

ju äldre jag blir ju tråkigare tycker jag att det är att handla, undrar varför, enda undantaget brukar vara en tripp till Ullared, men det är ju lite som semester

Snigel sa...

Jag shoppar helst IRL, bara för att det är så roligt att klämma och känna på allt jag hittar.

Samtidigt är det så enkelt att shoppa online, speciellt om man lika enkelt kan skicka tillbaka det som inte passar.

Hördu, det här var en svår fråga, egentligen! (Åtminstone när det gäller annat än mat, för den köper jag i affären på orten.)

ime sa...

Jag har mer och mer gått över till internet, orkar inte prova kläder t ex ute i affärer utan klickar hellre hem. Sen kan ju inte internet ersätta en mysig runda på stan, med en fika och lite strosande, men jag tror internethandeln kommer att öka mycket mer, ungdomar köper ju det mesta via internet idag.
Kram på dej

Lisbeth sa...

Verkar som ett drömläge att bo som du bor. Det är så jag vill leva mitt liv. Är så less på att bo i en större stad. Även om vi har grönt och natur nära saknar jag småstadskänslan eller varför inte en by. Visst är det skönt att vara anonym ibland men jag föredrar att bo där det finns någon slags gemenskap. Jag har fått cortison på recept. Det blir lite billigare då.
Ha en fin dag

Otaliga projekt sa...

Jag går tvärt emot här och ställer en motfråga. Jag är nämligen DÅLIG på att handla på nätet...
I vilken/vilka nätbutik köper du ditt garn?