lördag 9 juli 2011

NEEEEEJ!

Det är lördag... På lördagar är ju allt annorlunda mot en vanlig vardag, de flesta är lediga på lördagar typ... Just denna lördag går jag upp och tar yougurt ur kylskåpet. "Märkligt vad den var varm" tänkte jag medans jag åt den... Går tillbaka till kylskåpet och kollar temperaturen och upptäcker att KYLSKÅPET ÄR SÖNDER!!!

Nej, inte på en lördag tänker jag medans jag slår numret till vaktmästaren... Mycket riktigt, det är inte bra att kylskåp går sönder på lördagar, man kan bara beställa dessa på vardagar... Som kompensation tycker han att det är lika bra att byta både kyl och frys. Ja man tackar! Han kunda komma med ett litet kylskåp på måndag som jag kunda ha så länge.

Så nu har jag lagt in isbitar i kylen för att behålla den lilla kyla som finns. Stackars Anette kommer att få det trångt i sitt kylskåp för jag kommer att flytta ner lite till henne! Tur att man har snälla grannar...

4 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Hmm; tror det är det som är "lagen om alltings jävlighet"...
Nog är det konstigt att sånt händer på helgerna??
Hoppas det löser sig och att du kan rädda det mesta av maten!

Tröstekram!

Monica sa...

Attans, attans.....typiskt att de skulle hända under en helg!
Hoppas det fixar sig!
Må väl och ha det gott.

Pinglan sa...

Men attans!! Tur att du har Anette där!!

Fru Venus sa...

Fy 17 vad jobbigt! :-( Hoppas allt ordnar sig till det bästa, kram!