tisdag 10 maj 2011

Ett förtydligande...

Jag gillar värme, det gör jag verkligen! MEN jag gillar värme UTOMHUS, inte INOMHUS!

Nu ska jag lägga min svettiga kropp i sängen... Ute är det svalt nu... Märkligt att det fasen inte går att vädra bort det varma ibland. Innan fanns det en björk som tog emot den värsta solen på baksidan men grannarna tog ner den en dag... Nu har jag sol på baksidan (alltså rätt in i tv-rummet) från klockan 13:00 tills den går ner... Skulle väldigt gärna vilja ha ett tak över min balkong, det skulle ta det mesta av värmen i rummet tror jag.

Har ni något tips på hur man kan göra? Tydligen får vi inte borra i ytterväggarna men alla utlänningar borrar hål för sina paraboler så jag vet inte riktigt hur det ligger till där... Förslag mottages gärna!

8 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Har inget bra förslag tyvärr. Men sov gott!

Gafflan sa...

Det är jobbigt att lägga sig i ett varmt rum men persienner i rummet kanske? Jag vet att det inte är så kul att ha dom nerdragna hela dagen men annars kanske det skulle gå att spänna någon sorts duk (tänk segel) över balkongen som skydd. Fast det är klart då måste det borras lite. Hmm besvärligt.

Baronessan sa...

Gör som parabolborrarna - borra ändå!

Rosenvante sa...

Varmt inne när man ska sova är inte kul alls. Hoppas du kan få nått tips av nån, jag har inget just nu.

Ulrika sa...

Det är ju bara att skugga fönstren, något annat finns ju inte. Jo, en AC förstås men det är kanske att ta i.
Jag satte upp persienner i alla fönster på nedervåningen, det blev så himla varmt ifjol att jag nästan svettades ihjäl.
Det blev lite bättre men det är ändå för varmt, men nu är det inte olidligt iaf.

Jag köpte på IKEA så det blev hyfsat billigt.

Har du möljlighet att sätta upp markiser så gör det. Sätt bara upp dom och fråga sen.. ;) fråga inte före alltså.

Sunna sa...

finns ju jättefina parasoll

Snäckskalsdalen. sa...

Ett parasoll, dom finns ju i många storlekar och runda och fyrkantiga och om det blåser kan du ju förankra det i....tja...dörrhandtaget kanske, om dörren står öppen alltså.
Tycker heller inte om sol rakt in i rum, det känns så kvavt och konstigt.
Agneta kram

lillies lya sa...

Det finns ju solparasoll, stora, som man kan vinkla och ställa upp så att de fungerar som markiser. Annars så borde det väl gå att sätta upp markiser - om de (fastighetsägarna) får göra jobbet, kan de ju välja att borra upp markisen i yttersta fönster karmen istället för i väggen.