torsdag 7 april 2011

Kvälls-snusket fortsätter...

Ja, jisses, vad är det för katter jag har? Den ene har inga kulor kvar men tror fortfarande att han är den store "Don Juan", den andre äter p-piller och tror hon är den sexigaste bönan i stan... Antar att det tar ett tag för Buddhas hormoner att försvinna men angående lilla Tufsan så undrar jag hur många p-piller hon behöver innan hennes hormoner är på lagom nivå? Jag hoppas det lugnar sig snart iallafall...

Jag tyckte att Buddha tillfrisknade förvånadsvärt fort igår men här är ett bildbevis på att saker kanske inte står riktigt rätt till:


När han vaknade till så måste han ju hålla koll på tjejen:


Tufsan äter som en hel karl!


Mat är mums!


Sen är jag rätt snygg oxå!


Ja, så snygg så man kommer alldeles för nära kameran...


Tala om att vara synkroniserade:


Här håller de koll på allt som händer på baksidan.


Jag var och hämtade Emmy hos en kompis idag och träffade en 70-kilos bjässe till hund. Man blir allt lite överrumplad när man träffar en sådan koloss! Såg ut som en Sankt Bernard men inte ändå... En ras jag aldrig hade hört talas om, jättesnäll och alldeles underbar!

Imorgon ska jag på symässa och klappa garn så det räcker åt både mig och några av er där ute oxå. Det ska bli såååååå skoj!
Vi ses imorgon efter att jag har kommit hem, jag hoppas jag har lite roligt att visa er!

10 kommentarer:

Madeleineslife sa...

Hon är ju så vacker & söt lilla Tufsan!
Jag har kastrerat Jane för 2 v sen! Så skönt att slippa höra hennes skrikande!! :) Sen slippa oroa sig för att någon okastrerad ska uppvakta henne!
Så nu är det frid & fröjd här hemma. Bara Nellie som inte är kastrerad :)

Hoppas du får en underbar dag i morgon! massa skratt, nya garner & att du orkar med allt folk :)
Bamsekram

Unknown sa...

Symässa...det låter roligt! Ha de´ jättekul. Ser framemot bilder därifrån :-). Vilka underbara bilder på dina katter.
Kram

ime sa...

Åh vad dina katter är fina!!
Kram

Anonym sa...

O vilken fin päls Tufsan har fått. Du är duktig på att sköta Dina Kissemissar.
Ha det skojigt på symässan.
Kram
Margit(maxelonia)

Shamrock sa...

Vilka härliga katter du har

bokhyllan sa...

Kul med symässa! Eller ja, om man tycker om och kan sy. Själv kan jag knappt klara av raksöm... =)

Reidun sa...

Har du funderat på kattutställning nu när du två fina raskatter?
Kram
Reidun

Pinglan sa...

Underbar bild på Budda sovandes i bajslådan!

Randiga Tråden sa...

Katterna är hur underbara som helst. Så vackra.

En häxa på Vift sa...

Det kan ta ända upp till flera månader innan hankattens hormoner stillat sig, men oftast brukar det lugna sig redan inom några dagar.

Och vad fin hon är, Tufsan!