lördag 30 april 2011

Födelsedagsfirande!!!

Idag fyller vår konung år. Tur att han gör det för annars hade jag aldrig kommit ihåg att min kära mormor fyller år idag! Hela 89 år fyller hon! Kroppen är väl lite sådär men knoppen är pigg som fasen. Nästan helt klar är hon men hon har haft flera små proppar i hjärnan så ibland stämmer det inte riktigt. Propparna gjorde att talet blev påverkat så hon sluddrar lite. Hon lär nog leva i många år till hoppas vi!

Igår firade pappa att han slutade jobba efter 41 år på samma ställe. Firad som attan blev han! Glad var han kan jag säga, han har varit trött på att jobba nu ett tag. Nu ska han bara lata sig! Jag ska allt dra med honom på långpromenader så han inte blir en soffpotatis..

Ikväll ska vi gå till brasan här i samhället. Så torrt som det är i marken så säger det väl bara "poff" så är brasan borta... Tur att brasan är brevid brandstationen...

Hoppas ni ALLA där ute har det bra dag idag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en skön valborg. Hoppas att det inte blir för mycket smällar som skrämmer djuren.
Kram
Margit(maxelonia)

Lisa lagom sa...

Halloj!
Härligt med kalas. Min farfar blir 92 år i år. Klar i knoppen, men slut i kroppen. Bor fortfarande hemma på gården.
Titta in hos mig, det är något som ligger och väntar på dig! Kram!

bakom berget sa...

Jo..det är mycket fylla idag. Kungen, din mormor och så fyller min hund nio år.
Här är det lugna gatan idag. Ingen eld ingen rök och framför allt...inga smällare. Min Evert är hysteriskt rädd för sånt. Vi stannar inomhus ikväll och lördagsmyser lite allmänt så där.
Hoppas du/ni får en trevlig afton!
Kramar från mig! Åsa.

ime sa...

Vad unga föräldrar du har! Skönt för din pappa att sluta jobba och det låter ju bra att du ska dra med honom ut!
Jag ska inte titta på nån brasa, tror jag, men är bjuden på god mat till en väninna.
Kram

Helena sa...

Grattis mormor. Min mor är 85, pigg i toppen, mindre pigg i kroppen. Skönt för pensionären att ha tid till annat nu.

Rosenvante sa...

Firardag för dig också då.
Du ska se att din pappa kommer att ha fullt upp framöver. Min mamma ser man aldrig röken av, hon är så fullbokad hela tiden. Fast det är ju bra, hade varit värre om de satt hemma och var ledsna för att de saknar sitt jobb.
Bra med eld bredvid brandstationen, då behöver de ju bara dra ut slangen om det behövs.
Ha en fin kväll nu.
Kram

Ulrika sa...

Jag blir så avundsjuk på er som har mor/farföräldrar kvar. Ja föräldrar också för den delen. Varken jag eller Maken har någon kvar i livet, varken föräldrar eller generationen äldre.

Så passa på och njut av henne medans hon finns.

Och ha en trevlig valborg!