onsdag 16 mars 2011

Varför inte?

Eftersom det redan innan har varit strul så varför inte avsluta dagen med lite mera strul?

Skulle vara lite ordentlig och rensa lite avlopp. Mr muscle avloppsrens hittade jag i ett skåp. Hävde i och det bubblade och fräste (och luktade död kloak!). Väntade i en halvtimme innan jag kom med mitt univeralinstrument: SUGPROPPEN! Eller vad den nu heter, ni vet en sådan där sak som man använder till just avloppsrens.

"Nu jäklar" tänkte jag och skred till verket! Det luktade illa, det bubblade och framförallt: det kom upp en MASSA SKIT! Underbart! Samtidigt blev det blött vid mina fötter, hade jag skvätt så in i norden? Ack nej... Naturligtvis så gjorde mitt vilda sugande (inget snusk här inte!) så det läcker från röret under...

Varför inte liksom? Har redan messat vaktmästaren om problemet plus att jag har satt en plastpåse runt kranen. Hur lätt är det inte att gå dit annars? Har redan tänkt ta vatten där flera gånger.
Nu ska jag ta lite toalettvatten och dra något gammalt över mig...

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Hmm... tror inte man ska kombinera sugpropp med kemikalier utan avloppsrens ska väl verka och sen ska man spola varmt vatten en stund och upprepa om det behövs. Vaccuum-proppen gör ju att slammet sugs upp och det var ju inte riktigt det som var vitsen, va?
Å andra sidan är jag jätteanti de där medlen ialla fall och rensar avlopp den gamla hederliga vägen; plockar isär rören och plockar ut hår och skit som ligger i vägen och tvättar rent rören innan jag sätter allt på plats igen.
Jädra skitgöra men det brukar bli bra när det är klart.

Rosenvante sa...

Verkar inte som det var din dag idag. :)

Marie-Louise sa...

Men fy det är väl så typiskt, börjar något att gå fel så följer gärna andra saker efter... Hoppas husvärden kan komma snabbt och fixa det där.