söndag 5 december 2010

Julkort till "Unes States"...

En riktig skitdag trots andra advent... Varför? Jo, vädret är alldeles trist... Bara några minus men ack så kallt och ruggit. Så där så det nyper i kinderna! Nä, denna dag får nog bli en soff-dag tror jag...

Lite duktig är jag allt, har skrivit ett par julkort så snart är alla svenska kort klara. Dock är det på detta viset att jag har vänner i "Unes States" (pappas tolkning av USA) och dessa julkort kräver lite fundering... Ni vet ju kanske hur ringrostig man blir på ett språk om man inte talar det så ofta. När jag var i USA så blev jag faktiskt rätt haj på språket men detta har jag tydligen glömt... Sedan är det ju en sak å prata å en annan sak att skriva...

Hoppas alla har en riktigt trevlig andra advent där ute!

4 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Åh vad duktig du är!!! Jag tänkte faktiskt skriva mina idag..Här i skåneland snöar det som bara den...Ha en skön dag!!!Kramiz..:)

Fru Venus sa...

Kan du inte rita och berätta vad du vill säga!? ;-)

Tigris Predikantan sa...

Tassar lite in här och önskar dig en trevlig advent.

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har så fint vinterväder här idag, men grått är det och det är lite tråkigt!
Yes, jag måste också ta mig i kragen och göra utlandsjulkorten......det gick hur lätt som helst förr, men nu är det seeeeeegt....KRamar